15 تن از اعضای شاخه جوانان DEVA به HDP پیوستند

سرویس ترکیه - 15 تن از اعضای فعال شاخه جوانان DEVA، به دلیل بی توجهی این حزب به حل مسئله کرد، از حزب خود استعفا کرده و به HDP پیوستند.

به گزارش کردپرس، پانزده تن از اعضای شاخه جوانان حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) در ازمیر، پس از استعفا از عضویت در این حزب به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) پیوستند.

به نوشته مزوپوتامیا، گروه پانزده نفره از اعضای مستعفی شاخه جوانان DEVA، در مراسمی با حضور حسنو بیتیرمیش رئیس مشترک HDP شاخ تربالی ازمیر، به عضویت این حزب درآمدند. این گروه اعلام کردند که به دلایلی مانند «عدم تلاش برای حل شدن مسئله کرد و عدم برخورد صادقانه DEVA با فشارهای اعمال شده بر زبان کردی»، از عضویت در این حزب استعفا کرده اند. این جوانان با بیان اینکه HDP حزبی است که برای حل این بحران ها تلاش می کند، اعلام کردند که با اتحاد خود مبارزه شان را گسترش خواهند داد.

توفیق قاچار عضو شورای HDP در سخنانی در این مراسم گفت که HDP حزب زنان، جوانان و لایه های فرودست و به حاشیه رانده شده جامعه به ویژه مردم کرد است. قاچار با تاکید بر اینکه HDP حزبی است که اندیشه هایی جدا از باورهای غالب جامعه دارد و نادیده گرفته می شود، ادامه داد: «ما حزبی هستیم که از محیط زیست به ویژه در برابر رانت و چپاول محافظت می کنیم. ما به وجدان ها تلنگر می زنیم. با وجود این که حکومت ما را تحت فشار قرار می دهد، ما تنها حزبی هستیم که آغوشمان برای همه مردم ترکیه و جهان باز است. HDP در قالب مورد نظر حکومت نمی گنجد. این حزب جایی است که شما می توانید خودتان را در آن پیدا کنید.»

قاچار در ادامه افزود: «احزاب حاکم ترکیه در تلاش برای ساختن تصویری شیطانی از HDP هستند. حکومت سرمایه داری ترکیه در حال رواج این تصور است که عضویت در HDP جرم است. آنها علیه ما اعمال خشونت می کنند. با این حال HDP یک حزب ضد خشونت است و هرگز طرفدار جنگ نیست. تمام هدف ما تضمین این است که مردم تحت ستم، بتوانند در صلح زندگی کنند.»

کد خبر 29755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha