ترور اکرم امام اوغلو شهردار استانبول برنامه ریزی شده است

سرویس ترکیه - عثمان ییلدیریم یکی از متهمان دادگاه ارگنه کن با ارسال نامه ای به اکرم امام اوغلو درباره ترور قریب الوقوع او هشدار داد.

به گزارش کردپرس، عثمان ییلدیریم یک زندانی متهم به شرکت در پرونده ارگنه کن با ارسال نامه ای به اکرم امام اوغلو شهردار استانبول، و یکی از اصلی ترین رقبای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، درباره احتمال ترور شهردار استانبول در آینده ای نزدیک هشدار داد.

در بالای نامه ای که با امضای عثمان ییلدیریم و مهر مدیریت زندان ارسال شده، عبارت «هشدار سوء قصد» به عنوان موضوع نامه ذکر شده است.

به نوشته جمهوریت، ییلدیریم در این نامه با اشاره به انتشار تصاویر خصوصی از رفتن شهردار استانبول به یک رستوران و صرف غذا، با استفاده از دوربین های مداربسته در سطح شهر، خطاب به امام اوغلو گفت: «در حالی که حکومت ترکیه تصاویر دوربین ها را درباره سوابق جنایت های خود از بین می برد، تصاویر صرف غذای شما را در تاریخ 27 ژانویه عمدا در اختیار رسانه ها و مطبوعات قرار می دهد. این کار به قصد تهدید شما صورت گرفته است و اقدام بعدی آنها ترور شما خواهد بود.»

ییلدیریم در این نامه از امام اوغلو خواست تا به هیچ وجه به استاندار و دادستان عمومی استانبول همچنین به سلیمان سویلو وزیر کشور اعتماد نکند. ییلدیریم درباره سویلو نوشت: «به شما هشدار می دهم که او (سویلو) مانند نارنجک دستی ای که ضامن آن کشیده شده باشد، شما را ترور خواهد کرد.»

در پی انتشار محتوای نامه ییلدیریم از سوی روزنامه جمهوریت، روز گذشته (دوشنبه) دادستانی عمومی ترکیه تحقیقات قضائی درباره این نامه را آغاز کرد.

عثمان ییلدیریم یکی از عاملان حمله مسلحانه در 17 می 2006، است که در آن مصطفی یوسل اوزبیلگین، عضو اتاق دوم شورای حکومتی جان خود را از دست داد و 4 نفر دیگر مجروح شدند. او برای این پرونده به 14 سال و 2 ماه زندان به اتهام قتل عمد محکوم شد. او همچنین به اتهام اقدام به قتل 4 نفر به 25 سال زندان محکوم شد که مجموع محکومیت او را به 39 سال و 2 ماه حبس افزایش داد.

لازم به ذکر است که پیشتر نیز در 2 دسامبر 2020 تلویزیون OdaTv ترکیه در خبری اعلام کرد که یک تیم تروریستی متعلق به داعش که قصد ترور اکرم امام‌اوغلو را داشته‌اند با هماهنگی وزارت کشور ترکیه و استانداری استانبول دستگیر شده‌اند. سخنگوی شهرداری استانبول این خبر را تأیید کرده بود.

کد خبر 29775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha