بازدید بیش از 8500 نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اشنویه

سرویس آذربایجان غربی-رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اشنویه گفت: از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون هشت هزار و ۵۶۶ مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند.

به گزارش کردپرس، از میراث فرهنگی؛ روناک تاسا با اعلام این مطلب اظهار کرد: امسال پنج محوطه جهت بازدید گردشگران با توجه به وضعیت آب و هوایی معرفی شده است که این محوطه ها شامل چشمه و کتیبه تاریخی «عین الروم»، قلعه تاریخی «سنگان»، جنگل «میراوه» ، پارک جنگلی «قلاتوک» و محوطه تاریخی «دنخه» است.

او با بیان اینکه نمایشگاه بهارانه نیز به همین مناسبت آغاز به کار کرده است ادامه داد: در این مدت در بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان عین الروم، پارک جنگلی قلاتوک و نمایشگاه بهارانه به ترتیب دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اشنویه تصریح کرد: به همت ستاد خدمات سفر در مبادی ورودی شهر نیز استقبال از مسافران نوروزی به نحو شایسته ای انجام شده و جهت راهنمایی از جاذبه های گردشگری و اماکن اقامتی نیز بیش از هزار و ۵۰۰ نوع اقلام تبلیغاتی شامل نقشه، بروشور و کتابچه های راهنمای گردشگری بین مهمانان نوروزی توزیع شده است.

تاسا گفت: علاوه بر این سیاه چادرهای عشایری نیز برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در ورودی شهر برپا شده و مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی و توانمندی های تولیدی عشایر آشنا و در این چادرها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شود.

کد خبر 29815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha