30 درصد روستاهای کردستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار نیستند

سرویس کردستان- استاندار کردستان گفت: با افتتاح آبرسانی به ۷۵ روستا، میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی این استان از آب شرب سالم و بهداشتی به ۷۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از آبرسانی به ۷۵ روستای کردستان که با حضور وزیر نیرو و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با آبرسانی به این ۷۵ روستا، بیش از ۴۳ هزار نفر در روستاهای این استان از آب شرب سالم بهره‌مند ‌شدند.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب بهداشتی، سلامتی و نشاط را برای مردم روستایی استان به ارمغان دارد، اضافه کرد: انتظار داریم وزارت نیرو با توجه ویژه‌تری به کردستان، زمینه ارتقا جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب سالم را ارتقا دهد تا این میزان به میانگین کشوری برسد.

استاندار کردستان یادآور شد: این استان از حیث تراکم جمعیت روستایی و تعداد روستاها نسبت به میانگین کشوری در رده بالاتری قرار دارد و انتظار داریم وزارت نیرو توجه بیشتری به استان داشته باشد تا عقب‌ماندگی چند سال گذشته جبران شود.

مرادنیا اقدامات انجام شده در حوزه تامین آب شرب و بخش کشاورزی استان را ارزشمند دانست و گفت: در بخشی از روستاها و تعدادی از شهرهای استان، هنوز مشکل آب شرب وجود دارد که امیدواریم با اجرای پروژه‌های بزرگتر، شاهد رفع این مشکلات در آینده‌ای نزدیک باشیم.

کد خبر 2995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha