کردستان، در پایان هفته برفی می شود

سرویس کردستان- کارشناسی هواشناسی کردستان گفت: از ظهر پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه همراه با عبور امواجی از تراز میانی جو، برای نیمه غربی استان افزایش پوشش ابر، وزش باد گاهی شدید، بارش برف و باران، در ارتفاعات کولاک برف و در برخی نقاط مه و کاهش دید پیش بینی می شود.

خبات قمری در گفت و گو با خبرنگار کُردپرس، اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی هوای استان تا ظهر پنجشنبه پایدار و نسبتا آرام خواهد بود، در این مدت آسمان در اکثر ساعات صاف و آفتابی بوده و فقط در ساعات اولیه صبح غبار صبحگاهی خواهیم داشت.

او با اشاره به وقوع بارش ها کردستان در روزهای پایانی هفته، افزود: بارش ها در نیمه غربی استان (توابع شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد، سقز، ديواندره و غرب سنندج و منطقه سرشیو و سارال) از شدت بیشتری برخوردار است و سبب مشکلات تردد و لغزندگی جاده ها خواهد شد.

قمری با بیان اینکه وزش باد هنگام فعالیت سامانه زیاد بوده و در ارتفاعات و مسیرهای بین شهری موجب کولاک و کاهش دید می شود، خاطرنشان کرد: در نیمه شرقی استان (توابع شهرستان های بیجار و قروه) وزش باد شدیدتر از سایر نواحی استان بوده و بارش ها به صورت ضعیف و پراکنده است.

او یادآور شد: از لحاظ دما نیز تا روز پنجشنبه تغییرات قابل توجه نخواهد بود.

کد خبر 2996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha