٤ شهر آذربایجان غربی در وضعیت آبی کرونا

سرویس آذربایجان غربی- طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، اکنون چهار شهر مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر به رنگ آبی کرونا رسیده اند و تنها شهر خوی در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی به کردپرس گفت: در شبانه روز گذشته، ٢٦٦ مورد سندرم حاد تنفسی در بیمارستان های استان شناسایی شدند که ٧١ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ١٨٩ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او افزود: در این مدت ٢ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده و مجموع فوتی های استان در ٧ هزار ٥٣٣ نفر شد.

افشانی گفت: در این روز ٩١ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند که ٢٠ نفر از آنان بد حال اند و تحت دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونای استان بیان کرد:مجموع کل مبتلایان استان نیز از ابتدای شیوع تا کنون در کل استان ٣٥٥ هزار و ٧٤٨ نفر است.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ٥ هزار و ٥٥٥ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند که این آمار در مجموع به ٥ میلیون و ٩٨٢ هزار و ٧٢٥ نفر رسیده است.

افشانی با بیان اینکه در حال حاضر فقط شهرستان خوی در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد، گفت: ۱۲ شهرستان شامل ارومیه،چایپاره، سلماس، ماکو، پلدشت، شوط، چالدران، اشنویه، شاهین دژ، نقده، تکاب و میاندوآب در وضعیت زرد کرونا دارند.

او اضافه کرد: همچنین شهرستان های مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر در جنوب استان به وضعیت آبی کرونا رسیده‌اند که این روند، امیدوار کننده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه افراد جامعه در این وضعیت ضروری است که امیدواریم با اهتمام شهروندان، از وضعیت نارنجی و زرد به سمت آبی حرکت کنیم.

کد خبر 29998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha