جایزه اطلاع رسانی بی طرفانه و جسورانه به خبرگزاری مزوپوتامیا تعلق گرفت

سرویس ترکیه - اتحادیه کارمندان مددکاری اجتماعی و بهداشت جایزه اطلاع رسانی بی طرفانه و جسورانه را به رسانه های مزوپوتامیا، اورنسل و بیرگون اهدا کرد.

به گزارش کردپرس، اتحادیه کارمندان مددکاری اجتماعی و بهداشت (SES) به دلیل اطلاع رسانی جسورانه، عینی و بی طرفانه، به 6 رسانه فعال در ترکیه از جمله مزوپوتامیا جایزه اهدا کرد. مدیر مسئول مزوپوتامیا، این جایزه را به موسی انتر متفکر کُرد و دیگر خبرنگاران زندانی و جان باخته تقدیم کرد.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، اتحادیه کارمندان مددکاری اجتماعی و بهداشت در مراسمی که در هتلی در محله سیلیوری سلیم پاشای استانبول برگزار شد، به آژانس خبری مزوپوتامیا، روزنامه اورنسل، روزنامه بیرگون، شبکه خلق تی وی، شبکه فاکس ترکی، یول تی وی، و آرتی تی وی، جوایزی را اهد کرد. این مراسم با شعارهای «دریافت خدمات بهداشتی به زبان مادری حق است» و «از کنوانسیون استانبول کوتاه نمی آییم» برگزار شد.

فرهاد چلیک روزنامه نگار کُرد و صاحب امتیاز آژانس خبری مزوپوتامیا، در سخنانی به این مناسبت با اشاره به این که 95 درصد مطبوعات ترکیه تحت کنترل حکومت است، گفت: «این مراسم در حالی برگزار می شود که همه رسانه ها جز آنهایی که تحت فرمان حکومت اند، ترور می شوند.»

او افزود: «ما به عنوان خبرگزاری مزوپوتامیا تلاش کرده‌ایم مسئولیت خود را در این روند ظلمانی که ترکیه طی می‌کند به انجام برسانیم و در کنار کسانی باشیم که به دنبال احقاق عدالت و قانون هستند و برای این مبارزه می کنند. مزوپوتامیا با گزارش های شجاعانه خود در دوران تاریکی که کشور از سر می گذراند، به یکی از چهره های درخشان این کشور در عرصه اطلاع رسانی تبدیل شده است. من این جایزه را به دست اندرکاران مطبوعات آزاد که در بند هستند، به روزنامه نگارانی که به قتل رسیدند، به همه آنهایی که پرونده شان به گذر زمان سپرده شد، به موسی انتر خردمند فرزانه کُرد تقدیم می کنم.»

کد خبر 30002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha