فراخوان جشنواره سالانه رسانه ای استان ایلام منتشر شد

سرویس ایلام - دبیر جشنواره سالانه رسانه ای استان از انتشار فراخوان این جشنواره خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در ۱۴ بخش اصلی و ۵ بخش ویژه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، امین محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان جشنواره سالانه رسانه ها و مطبوعات استان ایلام با محوریت و برنامه ریزی هیات خانه مطبوعات و رسانه های استان منتشر گردید.

وی افزود: کلیه رسانه های مجاز و رسمی فعال در استان ایلام در این جشنواره با ارسال آثار تولیدی خود در بازه زمانی ابتدای خردادماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

دبیر جشنواره سالانه رسانه ای ایلام گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره در ۱۴ بخش اصلی و ۵ بخش ویژه به رقابت پرداخته و اختتامیه جشنواره در نیمه اول سال جاری برگزار خواهد شد و آثار ارسالی در ۹ زمینه توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره اهداف مهم و تاثیر گذاری دارد که از مهم ترین آنها می توان به تقویت جایگاه رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و تولید آثار فاخر و کاربردی در رسانه ها در زمینه کمک به توسعه استان در بخش های مختلف اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: تمامی روزنامه نگاران، خبرنگاران، عکاسان، طراحان، نویسندگان و… که آثار آنها در رسانه های مجاز و رسمی فعال در استان در بازه زمانی ذکر شده در فراخوان جشنواره منتشر شده باشد می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی تصریح کرد: نکات متمایز این جشنواره با جشنواره های قبلی اضافه شدن بخش های اصلی و ویژه جدید و کاربردی به فراخوان جشنواره و سالانه شدن جشنواره می باشد.

دبیر جشنواره سالانه رسانه ای ایلام افزود: محورهای این جشنواره در بخش اصلی شامل جنگ، آسیب‌های اجتماعی مبتلا به استان و راه کار برون رفت از آنها، جهاد تبیین، ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک فرصت ها و چالشها، توسعه استان( با نگاه ویژه به مزیت ها و پتانسیل های نفت، گاز و پتروشیمی)، منابع طبیعی و محیط زیست، نقش رسانه در ساختن افکار توسعه محور جامعه و تربیت شهروند قانون‌مدار، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، روابط عمومی( آسیب ها، چالش ها، راهکارها )، ورزش و سلامتی ( چالش ها، موانع توسعه، راهکارها، چهره ها، ...)، نشاط اجتماعی (بررسی چالش ها و ارایه راهکارها)، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی (فرصت ها، آسیب ها)، فرهنگ عمومی(تقویت فرهنگ عمومی و بومی) و آسیب شناسی وضعیت مطبوعات و رسانه های استان(نقاط قوت و ضعف، تاثیرگذاری و اهمیت رسانه های استان بر افکار عمومی و تصمیم گیری مسئولان) است.

وی محورهای بخش ویژه این جشنواره را مذاکرات ، تحریم ، چالش‌ها و فرصت ها، کشاورزی به عنوان زیرساخت توسعه استان، زنان (مسوولیت اجتماعی، تحکیم خانواده، چالش ها، چهره ها و...)، نقد سازنده ، مستند و کاربردی و مطالبه گری و صرفه جویی و بحران آب برشمرد.

کد خبر 30040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha