باید کُردستان سوریه ارتباط با کشورهای عربی را گسترش دهد

سرویس سوریه- مجلس دموکراتیک سوریه اعلام کرد: اطلاعات نادرست رسانه ها در مورد پروژه اداره خودمختار مانع ارتباط جهان عرب با این اداره می شود.

به گزارش کُردپرس، یک مقام در مجلس دموکراتیک سوریه (SDC) صبح امروز در نشست اعضای شورای عمومی این مجلس، گفت: اطلاعات نادرست رسانه ها در مورد پروژه مدیریت خودمختار، ارتباط با جهان عرب را مختل می کند.

صبح امروز مجلس دموکراتیک سوریه کارگاهی را با موضوع "گذار سیاسی" در مقر خود در شهر رقه در شمال سوریه با حضور نمایندگان احزاب سیاسی برگزار کرد.

در این کارگاه، سیاستمداران از ارتباطات ضعیف اداره خودمختار و شورای دموکراتیک سوریه در جهان عرب انتقاد کردند و خواستار افزایش و فعال سازی این ارتباطات شدند.

ژیان ملا محمود، یکی از اعضای دفتر روابط مجلس دموکراتیک سوریه، گفت: SDC توجه زیادی به برقراری ارتباط با جهان عرب دارد، اما اطلاعات نادرست رسانه ها مانع این ارتباط می شود.

محمود در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، افزود: برخی از رسانه ها با پروژه مدیریت خودمختار در شمال و شرق سوریه دشمنی دارند و در انتشار اطلاعات نادرستی که به پروژه مدیریت خودمختار آسیب می زند، کمک کرده اند.

محمود اشاره کرد: SDC روی قبایل عرب که به پروژه خودگردانی اعتقاد دارند و روابط قبیله ای و گسترده‌ای دارند، حساب می کند تا به افزایش ارتباطات با کشورهای عربی کمک کنند.

محمود به ارتباط SDC با برخی از کشورهای عربی که تأثیر مهمی بر پرونده سوریه دارند، تاکید کرد.

در اوایل سپتامبر سال ۲۰۲۱، عبدالکریم عمر، رئیس اداره روابط خارجی در اداره خودمختار، گفت: ارتباط با جهان عرب باعث تضعیف نفوذ ترکیه در سوریه می شود و از ضعف این ارتباط انتقاد کرد.

کد خبر 30055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha