مردم در محورهای مواصلاتی دهلران امنیت جاده ای ندارند

سرویس ایلام - وقوع حوادث دلخراش جاده ای در محورهای مواصلاتی شهرستان دهلران باعث انتقاد شدید امام جمعه دهلران شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام سید محسن موسوی در گفتگو با مهر، با اشاره به حوادث رانندگی اتفاق افتاده در محورهای مواصلاتی شهرستان دهلران در هفته های اخیر عنوان کرد: در این چند روز گذشته خانواده‌های زیادی عزادار شدند، در همین هفته شاهد بودیم که خانواده‌ای تمام اعضای خود را از دست دادند و تنها یک نوجوان یازده ساله باقی مانده است، سؤال ما از مسئولان این است چه جوابی برای این نوجوان دارید، این فرد فدای نبود امنیت جاده‌ای شده است و ما شرمنده آن هستیم، چرا شما از خواب بیدار نمی‌شوید و برای این مشکل جاده‌ای اقدامی نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه شهر دهلران در جنوب استان ایلام دارای حدود ۲۲۰ کیلیومتر با مرکز استان و ۱۲۵ کیلومتر با استان خوزستان فاصله دارد، افزود: مساحت شهرستان دهلران یک سوم استان را در بر می‌گیرد، این شهرستان قطب کشاورزی استان به شمار می‌آید که در دوران دفاع مقدس، مردم این منطقه ۸ سال آواره شده بودند و الان از نظر زیرساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی مشکلات زیادی دارند.

امام جمعه دهلران با بیان اینکه دهلران حدود ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد و از سال ۱۳۴۰ راه‌های مواصلاتی آن بسیار اندک بهسازی شده است، بیان کرد: بنا بر گفته مسئولان، تنها چند متر هم به عرض جاده اضافه نشده است و جاده‌های پر و پیچ خمی در شهرستان وجود دارد.

او گفت: حدود ۹۰ درصد تریلرها و ماشین‌های سنگین از داخل شهر دهلران و مهران عبور می‌کنند، ۵ نقطه خطرناک در این جاده‌ها وجود دارد که رانندگان ناچار هستند برای طی این مسافت طولانی با سرعت بسیار کم تردد کنند، به همین دلیل ترافیک سنگینی را در طول سال در این منطقه شاهد هستیم، این در حالی است که تردد همه زائران اربعین به مهران از این راه می‌گذرد و سایر استان‌های جنوبی هم از این شهر عبور می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی پهنای جاده دهلران-مهران را بسیار باریک و عرض آن را حدود هفت متر اعلام و تصریح کرد: باوجود این مشکلات، حتی یک لامپ هم روشنایی پیدا نمی‌کنید، به خصوص در میدان ورودی شهر روشنایی هرگز وجود ندارد و به همین دلیل شاهد هستیم که در مدت اندک چندین کشته و تصادف رخ داده است که همه این اتفاقات به دلیل نبود روشنایی و علائم هشدار دهنده است.

وی ضمن درخواست جدی از هیئت دولت، رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی و کشوری برای رفع مشکلات جاده‌ای این منطقه، عنوان کرد: امروز همچنان جاده دهلران به مهران به بهره‌برداری نرسیده است، قطعه اول و دوم و قطعه سوم پیچ‌های بسیار خطرناکی دارد، جاده تنگ و تاریک است. چرا اقدام جدی انجام نمی‌دهید و همچنان مردم قربانی این جاده‌ها می‌شوند؟
حجت الاسلام موسوی در ادامه تاکید کرد: بنده از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درخواست می‌کنم که بستری را با رئیس جمهور و وزیر راه برقرار کند تا مردمی که خادم زائران امام حسین هستند، مورد توجه ویژه قرار گیرند، زیرا همین مردم فداکار در اوج اعزام زائران به اربعین، بیش از یک میلیون زائر را استقبال کرده‌اند.

وی یادآور شد: در این مسیر زائران زیادی از بین رفته‌اند، از شهرهای کرمان، شیراز فوتی زیادی داشتیم حتی برخی طلاب از بین رفته‌اند، یکی از ائمه جمعه هم در همین راه مجروح شده است. باتوجه به اینکه این جاده بین‌المللی است و از کشورهای مختلف در حال رفت و آمد هستند، باید برای تعریض آن اقدامی انجام دهند.

کد خبر 30078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha