نوام چامسکی از کارزار آزادی عبدالله اوجالان حمایت کرد

سرویس ترکیه - نوام چامسکی فیلسوف و زباشناس مشهور، در کارزار آزادی عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK شرکت کرد و به این وسیله خواستار آزادی رهبر PKK شد.

به گزارش کردپرس، نوام چامسکی، فیلسوف، مورخ و زبان شناس آمریکایی از کارزاری که با خواست آزادی عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) آغاز شده بود، حمایت کرد.

بنا بر خبر روژنیوز، در 15 فوریه 2022، به مناسبت بیست و سومین سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان، کمیته آزادی برای اوجالان شاخه اقلیم کردستان، کارزار گسترده ای را برای آزادی رهبر PKK آغاز کرد. این کارزار مورد توجه و حمایت گسترده از سوی بسیاری افراد و گروه ها قرار گرفت.

دو روز پیش در سوم آوریل، 10 سازمان غیردولتی، از جمله برخی احزاب سیاسی اقلیم کردستان، و فعالان دیگر کرد، با صدور بیانیه مشترکی از طرح آزادی اوجالان حمایت کردند. آنها در این بیانیه اعلام کردند که اوجالان باید آزاد شود.

نوام چامسکی به عنوان یکی از فعالان اجتماعی شرکت کننده در این کارزار، در پیامی ویژه ضمن اعلام حمایت خود از کارزار آزادی اوجالان، از این حرکت ابراز خرسندی کرد.

بنا بر اعلام کمیته آزادی اوجالان، تا کنون صدها تن از روشنفکران، اساتید دانشگاه، هنرمندان، سیاستمداران، نمایندگان مجلس، نویسندگان و فعالان مدنی در این کارزار شرکت کرده اند. نتیجه این کارزار به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر 30163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha