یک کارزار جمع آوری امضاء برای آزادی آیسل توغلوک و دیگر محکومان بیمار به راه افتاد

سرویس ترکیه - پلتفرم آزادی برای زندانیان بیمار، کارزار جمع آوری امضاء برای آزادی آیسل توغلوک نماینده سابق HDP و دیگر زندانیان بیمار را آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، کارزار جمع آوری امضاء برای آزادی آیسل توغلوک سیاستمدار کرد و نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و دیگر زندانیان بیمار به راه افتاد.

به نوشته مزوپوتامیا، پلتفرم آزادی برای زندانیان بیمار، یک کارزار جمع آوری امضاء را برای آزادی توغلوک و دیگر زندانیان بیمار به راه انداخت. این پلتفرم روز چهارشنبه 6 آوریل یک غرفه جمع آوری امضاء را در اسکله کارشی یاکای ازمیر راه اندازی کرد.

اعضای پلتفرم اعلامیه هایی را با درخواست آزادی زندانیان بیمار در میان مردم توزیع کرده و خواستار حمایت آنها از کارزار شدند. بسیاری از شهروندانی که این اعلامیه ها را دریافت کرده بودند به غرفه پلتفرم آمدند و طومار آزادی زندانیان بیمار را امضاء کردند.

گفتنی است، آیسل توغلوک که بیش از 5 سال است در زندان کاندیرا به سر می برد، در پی شوک ناشی از اتفاقاتی که در زمان خاکسپاری مادرش رخ داد، دچار آلزایمر شده است. با وجود این که نگهداری فردی با چنین بیماری ای در زندان غیر قانونی است، سازمان پزشکی قانونی ترکیه هیچ نظری درباره این وضعیت ارائه نداده و با تداوم حضور او در زندان موافقت کرده است. توغلوک دیگر کسی را نمی شناسد و حافظه اش یاری نمی دهد تا به خاطر بیاورد حتی برای چه در زندان است.

کد خبر 30244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha