بخشی از خسارت خشکسالی به کشاورزان ایلام پرداخت می شود / ضرورت رعایت فرهنگ مدیریت مصرف آب

سرویس ایلام - استاندار ایلام در سفر به شهرستان چرداول عنوان کرد: بخشی از خسارت خشکسالی به کشاورزان استان پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا گفت: امسال غالب کشاورزان استان به واسطه خشکسالی دچار ضرر و زیان شدند که در حدود توان با مدیریت جهاد کشاورزی تلاش داریم که بخشی از خسارت ها از طریق صندوق بیمه خسارت کشاورزی پرداخت شود.

وی یکی از مقوله های مهم مقابله با خشکسالی را تغییر نوع کشت عنوان کرد و گفت: برای مدیریت مصرف آب از طریق سازمان جهاد کشاورزی تغییر نوع کشت در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به مشکلات دامداران گفت: سال جدید علوفه لازم برای دامداران اختصاص داده شده و دام های غیرمولد هم از آنان خریداری می شود.

بهرام نیا تاکید کرد: فرهنگ مدیریت مصرف آب باید نهادینه شود چراکه طی چندین سال گذشته شاهد بارش زیاد نزولات جوی در کشور نبوده‌ایم.

استاندار ایلام اضافه کرد: کارگروه مدیریت مصرف آب در استان فعال شده و تلاش داریم با برنامه ریزی مناسب آب آشامیدنی مردم تامین شود.

بهرام نیا با عنوان این که یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۸ پمپاژ نیمه تمام استان نیاز است، اظهار داشت: اولویت تخصیص اعتبار با طرح های با پیشرفت فیزیکی بالاست و از مجموع ۱۸ پمپاژ نیمه کاره استان، ۹ پمپاژ جزو مصوبات سفر رییس جمهوری است.

وی همچنین با اشاره به کانال کشاورزی روستای زیرتنگ بیجنوند شهرستان چرداول گفت: عملیات ساخت این کانال برای جلوگیری از هدر رفت آب طی چندین فاز از سوی جهاد کشاورزی استان ایلام در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 30272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha