اثرگذاری تبلیغات دینی نیازمند اطلاعات و دانش روز مبلغان است

سرویس کردستان – نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تبلیغ نیازمند مهارت و مطالعه بوده و مبلغان برای جلوگیری از بیان مطالب تکراری، باید به اطلاعات و دانش خود بیفزاید تا اثرگذاری سخنانشان بیشتر باشد.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در همایش طلایه‌داران تبلیغ شهرستان قروه با بیان اینکه روحانیون باید همواره خود را خدمتگزار مردم بدانند، گفت: مبلغان در بیان مطالب خود باید به بیان مطالب اصلی، جدید و تاثیرگذار در هدایت مردم بپردازند.

وی با بیان اینکه تبلیغ «مقارنات، الزامات، ثمرات و رنج‌هایی» دارد، افزود: مقارنات (ویژگی‌هایی که مبلغ باید داشته باشد) تبلیغ نیازمند مهارت و مطالعه بوده و مبلغ برای جلوگیری از بیان مطالب تکراری، باید به اطلاعات و دانش خود بیفزاید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه باید در تبلیغ از سخنرانی‌های تکراری خودداری و جایگاه مخاطب در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مبلغان گرچه با خلوص نیت وظایفشان را انجام داده اما شان آنان نیز باید در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی خدمت خالصانه را از دیگر مقارنات تبلیغ دانست و ادامه داد: انسان نباید هیچ وقت در برخورد با مخاطب دچار ناراحتی شود، بلکه باید طوری برخورد کند که به وزن اخلاقیات مردم افزوده شود.

وی دیدن و تجربه گرفتن را از ثمرات تبلیغ دانست و یادآور شد: مبلغان در سفرهای شهرستانی و روستایی با ذائقه و خواسته مردم آشنا می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز به بیان ماموریت‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و بیان کرد: تبلیغی که پشتوانه مردمی داشته باشد موفق و ماندگار خواهد بود.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی خواستار استقرار روحانیون بومی در روستاهای منطقه شد و تبلیغ خالصانه را ماموریتی الهی و خطیر دانست.

وی گفت: اگر امر تبلیغ دین به درستی انجام شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی، خیانت و ناهنجاری‌ها حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر اثرگذاری تبلیغ و مباحث دینی تأکید کرد و افزود: اگر مبلغان دینی خود عامل به احکام باشند و در رفتار خود این مهم را جلوه گر کنند؛ قطعا مردم نیز بهتر می توانند به سوی دین جذب شوند.

امام جمعه قروه نیز در این همایش با اشاره به نقش روحانیون در تبلیغ معارف دینی، اظهار کرد: حضور روحانیون در برنامه‌های مبلغان دین مبین اسلام برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی ادامه داد: روحانیون مسئولیت سنگینی در زمینه تبلیغ حقایق دینی بر عهده دارند که باید در انجام آن دقت بیشتری داشته باشند، تمام برنامه‌های تبلیغی روحانیون باید با روحانیون ویژه‌ای و تنها برای رضای خداوند متعال صورت بگیرد.

کد خبر 30387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha