تاکید کاظمی بر عزم دولت عراق برای برگزاری انتخابات بیانگر اراده مردم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر جدید عراق تاکید کرد که دولت وی برای آماده سازی مناسب جهت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بیانگر اراده مردم این کشور مصمم است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید دولت فدرال این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی شامگاه دوشنبه پذیرای جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت نمایندگی سازمان در عراق (یونامی) بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، در دیدار نخست وزیر جدید عراق کاظمی و نماینده دبیرکل سازمان ملل، فعالیت هیئت نمایندگی سازمان و تلاش های دولت فدرال برای آماده سازی جهت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کاظمی در این دیدار، عزم دولت خود برای آماده سازی مناسب جهت برگزاری انتخابات پارلمانی، غلبه بر مشکلات و موانعی که فرآیندهای انتخاباتی قبلی با آنها روبرو بودند و این که انتخابات آینده بیانگر واقعی و صادقانه اراده و خواست مردم عراق و آرمان های آنها برای تحقق توسعه و ثبات سیاسی و تکمیل ساختار قانونی پایدار کشور باشد را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر جدید عراق همچنین بر اهمیت همکاری سازمان ملل در فرآیند آماده سازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور به دلیل بازتاب های مثبت آن بر اعتبار روند انتخابات تاکید کرد.

کد خبر 303872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha