اخطار فرماندار قروه به رانندگان تاکسی/معرفی 50 راننده به تعزیرات

سرویس کردستان- پس از اعتراضات شهروندان قروه ای به بی قانونی رانندگان تاکسیف فرماندار شهرستان با اخطار به تعاونی تاکسیرانی از معرفی 50 راننده متخلف به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از شدت اعتراضات مردمی نسبت به بی قانونی رانندگان تاکسی در قروه و اخذ کرایه اضافی و رعایت نکردن مصوبه شورا و هیئت تطبیق شهرستان بالأخره شهرداری روز شنبه اقدام به زدن برچسب قانونی برای تاکسی ها کرد و بدین ترتیب نرخ مصوب و نهایی کرایه تاکسی 2 هزار تومان قطعی شد.

هرچند طبق روال همیشگی رانندگان تاکسی برای به کرسی نشاندن خواسته های غیرمنطقی خود مقاومت کردند و دست به اعتصاب زدند اما این بار متولیان امر نگذاشتند مردم بمانند و با ون های شهرداری مسافران را جابجا کردند و نشان دادند که همیشه و همه جا نمی شود کوتاه آمد.

در راستای همین مسئله فرماندار شهرستان قروه به عنوان رئیس هیئت تطبیق در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بیان کرد که هیچ تعارفی در اجرای قانون وجود ندارد و باتوجه به مصوبه شورا و تعیین 2 هزار تومان به عنوان مبلغ کرایه لازم است تمامی رانندگان تاکسی تابع این قانون باشند و نرخ تعیین شده را از مسافران بگیرند.

مطابق اظهارات «خلیل فعله گری» با اعتراضات شهروندان پیگیری لازم برای برخورد با رانندگان متخلف در حال انجام است و در حال حاضر 50 راننده متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

او با تأکید بر اینکه از این 50 راننده برای 23 نفر رأی صادر و محکوم به پرداخت جریمه شده اند، افزود: شکی در برخورد قانونی با رانندگانی که کرایه اضافه اخذ کنند، وجود ندارد و شهروندان نرخ تعیین شده پرداخت کنند و هر راننده ای که بیشتر گرفت، معرفی نمایند.

«فعله گری» رانندگان تاکسی را دعوت به رعایت قانون کرد و گفت که به تعاونی تاکسیرانی تذکر داده شده و اخطار می دهیم هر راننده ای تخلف کند طبق قانون برخورد لازم صورت می گیرد.

او همچنین خطاب به شهروندان تصریح کرد که به حقوق شهروندی خود آگاه باشند و هرجایی موارد خلاف قانون را دیدند به مسئولان مرتبط گزارش دهند.

با این وصف در حال حاضر آن طور که بررسی ها نشان می دهد به نظر می رسد هم شورای شهر، هم شهرداری و هم فرمانداری همراه شهروندان بوده و این بار پای رعایت قانون محکم ایستاده اند./

در این زمینه بیشتر بخوانید:

* رانندگان تاکسی قروه روی دنده بی قانونی/شهروندان: چقدر تحمل؟

کد خبر 30426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha