آغاز مرحله اول واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی در کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: فاز اول طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در یک هزار و ۵۱۰ روستای کردستان آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس، مجتبی ورمقانی گفت: اداره کل دامپزشکی استان در امتداد سیاست های سازمان دامپزشکی، مرحله اول طرح واکسیناسیون کاملا رایگان نیوکاسل طیور بومی را با مشارکت بخش خصوصی آغاز کرده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح که در راستای برنامه ملی کنترل و کاهش بیماری نیوکاسل انجام می شود، حمایت از ذخایر ژنتیکی طیور بومی، کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و جلوگیری از انتشار و انتقال بیماری به واحدهای صنعتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: این عملیات به مدت ۵۰ روز کاری و در یک هزار و ۵۱۰ روستای کم برخوردار، دور افتاده، کانون و مناطق پر خطر با استفاده از ۲۰ اکیپ عملیاتی انجام خواهد شد و پیش بینی می شود ۶۱۰ هزار قطعه طیور بومی زیر پوشش این طرح قرار گیرد.

ورمقانی از روستاییان خواست در طول اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، با اکیپ های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح به صورت کامل اجرا شود.

کد خبر 30475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha