ترکیه خود را برای حمله جدید آماده می‌کند/ کُردها از جنگ داخلی دوری کنند

سرویس سوریه- رییس حزب دموکرات کُرد در سوریه (P.D.K.S)، گفت: ترکیه خود را برای تحرکات جدید در اقلیم کُردستان عراق و کُردستان سوریه و شنگال آماده می‌کند.

جمال شیخ باقی، رییس حزب دموکرات کُرد در سوریه (P.D.K.S) در گفت‌وگو با تلویزیون روناهی که یکی از رسانه‌های شمال سوریه است، درباره احتمال حمله مجدد ترکیه به اقلیم کُردستان عراق و کُردستان سوریه، اعلام کرد: کُردها علیه ستم ایستاده‌اند و این برای ترکیه و اردوغان مسئله غیر قابل قبولی است.

وی ادامه داد: ترکیه بدنبال تصرف مناطق مرزی عراق و سوریه و شنگال است و این نقاط به همدیگر گره خورده‌اند و ترکیه خود را برای حمله به این مناطق آماده می‌کند و برخی طرف‌ها کُرد نیز خود را در دام‌ این‌ سیاست اردوغان می‌اندازند.

وی افزود: این‌ طرف‌ها نباید خود را در دام سیاست‌های ترکیه بیاندازند و علیه برادران خود در کُردستان سوریه وارد هرگونه تقابلی شوند. ترکیه هدفش نابود کردن دستاورد کُردها است.

وی تصریح کرد: خطر اصلی این است که جنگ داخلی در میان کُردها ایجاد شود. ترکیه می‌خواهد که کُردها به جان همدیگر بیافتند، به همین خاطر مهم است، طرف‌هایی که با ترکیه رابطه دارند خود را از هرگونه تقابل دور کنند.

کد خبر 30512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha