مهر پلمب بر دومین «کلینیک زیبایی» غیر مجاز در ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: مرکز غیر مجازی که توسط فرد فاقد صلاحیت در زمینه ارائه خدمات پزشکی در ارومیه راه اندازی شده بود، توسط کارشناسان نظارت بر درمان حوزه معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پلمب شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر ناصر مسعودی در این خصوص افزود: پرونده تخلفات صاحب این مرکز غیر مجاز وفاقد صلاحیت در زمینه ارائه خدمات پزشکی در اختیار مراجع تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این مرکز که به عنوان «کلینیک زیبایی» تبلیغات شده بود، اقدامات غیر مجاز پزشکی از قبیل لیزر تراپی، تزریق ژل و بوتاکس توسط فرد غیر حرفه ای و غیر مجاز به همشهریان در حال انجام بود.

دکتر مسعودی اضافه کرد: تعدادی دستگاه و تجهیزات پزشکی بدون اخذ مجوزهای قانونی از قبیل دستگاه ساکشن، دستگاه هیدرو درم، لیزر، دستگاه کربوکسی تراپی و … در این مرکز وجود داشت که صورت جلسه شد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به وجود دوره های کارآموزی در این مرکز گفت: متاسفانه فرد مذکور به صورت کاملا غیر قانونی، دوره های آموزشی زیبایی نیز به متقاضیان و کارآموزان آموزش می داد.

او اظهار کرد: بر اساس آیین نامه های وزارت بهداشت، هرگونه فعالیت درمانی در محیط پزشکی منوط به اخذ مجوز های لازم توسط افراد واجد شرایط امکان پذیر است و استقرار و فعالیت با دستگاههای پزشکی بدون اخذ مجوزهای مربوطه از وزارت بهداشت و نیز با حضور افراد فاقد صلاحیت، غیر قانونی بوده و مصداق ایجاد موسسه غیر مجاز خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درمانی، سریعاً موضوع را به شماره همراه ستاد هدایت دانشگاه (09141415220) اطلاع دهند و یا به صورت حضوری موضوع را به اداره نظارت بر درمان دانشگاه واقع در تقاطع خیابان جهاد و راهنمایی گزارش کنند تا با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد.

او در پایان گفت: این دومین مرکز غیر مجازی است که در فروردین ماه جاری سال ۱۴۰۱ پلمپ می شود.

کد خبر 30519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha