آمریکا نیروهای دموکراتیک سوریه و شورشیان وابسته به ترکیه را به نقض حقوق بشر متهم کرد

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و شورشیان وابسته به ترکیه را به نقض حقوق بشر از جمله ارتکاب به شکنجه و قتل متهم کرده است.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان، هم نیروهای دموکراتیک سوریه و هم شورشیان ارتش آزاد سوریه وابسته به ترکیه را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

بر اساس این گزارش، شورشیان وابسته به ترکیهف کردها و ایزدیها را در شمال سوریه مورد آزار و شکنجه قرار داده و تعداد قابل توجهی از آنها را از موطن خود اخراج کرده اند. در این گزارش همچنین نیروهای شورشی به قتل ، سربازگیری از میان کودکان و تحویل بازداشت شدگان کرد سوریه به دولت ترکیه متهم شده اند.

وزارت خارجه آمریکا نیروهای کرد-عرب سوریه را نیز متهم کرده است که اقدام به استفاده از کودکان به عنوان سرباز کرده است و گزارشاتی در مورد نقض حقوق بشر از جمله شکنجه، بازداشت و جلوگیری از برگزاری اجتماعات از سوی این نیرو وجود دارد. با این حال اشاره شده که نیروهای دموکراتیک سوریه در مورد اعمال غیرقانونی نیروهای خود تحقیق کرده است.

در این گزارش به بازداشت فله ای افراد توسط نیروهای شورشی وابسته به ترکیه به بهانه وابستگی به نیروهای کرد سوریه نیز اشاره شده است.

آمریکا همچنین نیروهای شورشی را به اخراج کردها از شمال سوریه، غصب املاک و بازداشت آنها در شهرهای عفرین، سری کانی و گری سپی متهم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا هم نیروهای کرد و هم شورشیان مختلف در سوریه را به استفاده از کودکان در جنگ به عنوان سرباز متهم کرده است اما اشاره کرده است که نیروهای کرد، با توجه به تفاهم امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه و سازمان ملل، با این مسئله برخورد کرده و 150 فرد زیر 18 سال را که در حال خدمت نظامی در میان نیروهای دموکراتیک سوریه بودند، مرخص کرده و آنها را به میان خانواده هایشان فرستاده است.

در این گزارش تاکید شده که ترکیه از گروههای شورشی سوریه که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می کنند حمایت نظامی و مالی می کند.

کد خبر 30665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha