برخی جریان‌های داخلی می‌خواهند خط مبارزاتی پ.ک.ک را از بین ببرند/ واجب است کُردها از جنگ داخلی گذر کنند

سرویس سوریه- عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُرد در سوریه (P.D.K.S)، گفت: حزب کارگران کُردستان یک حزب مبارز است که در چهارچوب ایستادگی در برابر متجاوزان فعالیت می‌کند و از کُردستان سوریه تا شنگال و منطقه حفاظت میدیا در حال مبارزه با دشمن است و امروز برخی جریان‌ها می‌خواهند این خط را از بین ببرند.

گه‌لو عیسی عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُرد در سوریه (P.D.K.S) در پاسخ به این سوال کُردپرس که آیا ترکیه خود را برای حمله جدیدی علیه اقلیم کُردستان عراق و کُردستان سوریه آماده می‌کند، اظهار کرد: ترکیه به بهانه حزب کارگران کُردستان (PKK) بدنبال حمله به اقلیم کُردستان و کُردستان سوریه است. ترکیه از هر بهانه‌ای برای مقاصد خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ترکیه اگر چراغ سبزی از آمریکا یا روسیه دریافت کند برای یک دقیقه هم صبر نمی‌کند و نقشه خود را اجرایی می‌کند. ترکیه مدتی است که می‌خواهد از حمله روسیه به اوکراین برای مشروعیت دادن به اقدامات خود استفاده کند و حمله جدیدی را طرح‌ریزی کند.

وی افزود: در حال حاضر اگر ترکیه قصد حمله به اقلیم کُردستان‌ یا جنگ تازه علیه پ.ک.ک را داشته باشد و اینکه نیروهای اقلیم کُردستان بخواهند میان‌ اقلیم و کُردستان سوریه مرزکشی کنند، مسئله ناروایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: چنین اقدامی تداعی گر مسئله سایس-پیکو است و ما باید در فرهنگ و ذهن خود این مرزگذاری را قبول نکنیم. این مرزگذاری تقسیم‌ مجدد کُردستان است و قابل قبول نیست.

عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُرد در سوریه، خاطرنشان کرد: در سوی دیگر حزب کارگران کُردستان یک حزب مبارز است که در چهارچوب ایستادگی در برابر متجاوزان فعالیت می‌کند و از کُردستان سوریه تا شنگال و منطقه حفاظت میدیا در حال مبارزه با دشمن است و امروز برخی جریان‌ها می‌خواهند این خط را از بین ببرند.

این‌ سیاستمدار کُرد، یادآور شد: از بین رفتن این خط، از بین رفتن‌ مبارزه کُردها در بسیاری از نقاط جغرافیای کُردستان است.

گه‌لو عیسی افزود: در شرایط امروز جنگ روسیه و اوکراین، معادله جهانی بسوی تغییرات جدی حرکت می‌کند و لازم است کُردها نیز دارای یک استراتژی مشخص باشند و در کنار یکدیگر به سیاست بپردازند.

وی ادامه داد: کُردها باید اتفاقات پیش و پس از جنگ جهانی و تفرقه میان خود را کنار بگذارند و در شرایط فعلی خود را از جنگ داخلی دور نمایند و بسوی وحدت حرکت کنند.

کد خبر 30669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha