14 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از پرداخت بیش از 14 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در بحث پرداخت تسهیلات به متقاضیان جامعه هدف توسط بانک‌های عامل انجام شد، گفت: بر این اساس در سال 1400 مبلغ 14 میلیارد و 710 میلیون تومان تسهیلات بانکی در قالب 74 طرح به فعالان حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: هنرمندانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های نازک‌کاری، دوخت البسه‌محلی، گلیم‌بافی، سازسازی سنتی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، نساجی‌سنتی، زیورآلات سنتی، خراطی، معرق‌چوب، منبت، رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، بافتنی‌های سنتی، ارغوان‌بافی و … مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: از طریق پرداخت این تسهیلات برای 330 نفر در بخش مشاغل خانگی و روستایی اشتغال ایجاد شده است.

گویلیان ادامه داد: این تسهیلات در راستای رونق و توسعه کسب و کارهای صنایع‌دستی از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 به متقاضیان این‌حوزه پرداخت شده است.

وی یادآور شد: برای حمایت بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی، پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه در سال‌جاری نیز ادامه دارد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات و همکاری بانک‌های عامل، فرصت‌های اشتغال‌زایی مناسبی برای کارآفرینان و صنعت‌گران در استان فراهم شود.

کد خبر 30734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha