دونده ماراتن  فاصله پیرانشهر تا آرامگاه  استاد «محمد ماملی»  را دوید

سرویس آذربایجان غربی- دونده ماراتن پیرانشهری که مسافت پیرانشهر تا مهاباد را به عشق استاد "محمد ماملی"دوندگی کرد گفت: وقتی پای دل در میان باشد و عشق به یک منبع خاص، انسان را جذب کند، مقصد از همیشه نزدیکتر خواهد بود.

هیمن شیخه؛ دونده ماراتن پیرانشهری در خصوص این اقدام خود به خبرنگار کردپرس گفت: اقدام بنده در راستای محکوم کردن تعرض و بی احترامی کردن به مزار هنرمند و استاد موسیقی فولکلور کردی "محمد ماملی" بود که متأسفانه چند روز قبل توسط عده ای از افراد ناشناس انجام گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا طی کردن این فاصله زیاد بصورت دوندگی کار سخت و نفس گیری نبود، اظهار داشت: مگر می توان در مقابل تعرض و بی احترامی به استاد موسیقی ملت کرد و شخصیت تکرار نشدنی استاد "محمد ماملی" و بویژه آهنگ به یادماندی "لایه لایه" ی ایشان سکوت اختیار کرد و این بی احترامی را محکوم نکرد به جرأت می گویم اگر فاصله پیرانشهر تا مزار این هنرمند مشهور کرد چندین برابر مسافت فعلی بود باز هم این حرکت را بعنوان یک وظیفه اصلی خود و در راستای محکوم کردن این اقدام ناشایست انجام می دادم چرا که وقتی پای دل در میان باشد، مقصد همیشه برای عاشق نزدیکتر خواهد شد.

شیخه در ادامه سخنان خود عنوان کرد: استاد "محمد ماملی" تنها متعلق به یک قشر و یک رسته و یک طیف و جریان خاصی نبوده و نیست بلکه به نظر من بر هر کسی لازم بود تا این حرکت ناشایست را محکوم کند و اینکه بنده بعنوان یک ورزشکار این حرکت را انجام دادم ثابت می کند که هنر و ورزش و فرهنگ و موسیقی هرگز جدا از هم نیستند و بطور زنجیر وار بهم وصل هستند.

این دونده پیرانشهری که سابقه کسب بیش از 40 مدال رنگارنگ در عرصه دوندگی را در کارنامه خود دارد خطاب به فرد یا افرادی که این اقدام ناشایست را انجام دادند، تأکید کرد: کسی که در دلهای مردم طرفدار دارد و جای خود را برای همیشه در دلهای آنها ثبت کرده است و بقول جمله مشهور («نامرن ئەوانەی وا لە دڵی میلەت دا دەژین» ) با این حرکات ناشایست نه تنها از صفحه دلها محو نخواهد شد بلکه پایدارتر و محبوبتر از گذشته خواهد شد و استاد محمد ماملی یکی از این چهره های ماندگار عرصه موسیقی بوده و هست که برای همیشه ماندگار خواهد بود و مطمئناً شرمساری و روسیاهی برای عامل یا عاملان این حرکت قبیح برجای خواهد ماند.

ماراتونیست پیرانشهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز گلایه از نهادهای مربوطه که هیچ حمایتی از حرکت وی نکردند، بیان داشت، متأسفانه هیچ نهاد یا ارگانی حتی با یک پیام یا تلفن از این حرکت بنده حمایت نکرد و این جای گلایه دارد چرا که بنده دارای بیش از 40 مدال رنگارنگ در مسابقات مختلف شهرستانی، استانی، منطقه ای و کشوری هستم ولی کمترین حمایتی از برنامه های من نمی شود.
ورزشکار پیرانشهری در ادامه ی این گفتگو ضمن تقدیر از استقبال گرم و بی نظیر خانواده مرحوم استاد "محمد ماملی" در زمان حضور ایشان در شهرستان مهاباد بویژه لحظه حضور بر مزار استاد ماملی تشریح کرد: استقبال و همراهی خانواده هنرمند "محمد ماملی" در مهاباد برای من بسیار بی نظیر بود هر چند که بنده انتظار چنین استقبالی را از طرف آنها نداشتم چرا که این اقدام یک وظیفه بود که خوشبختانه توانستم با موفقیت به سرانجام برسانم.
گفتنی است؛ روز سه‌شنبه ( 23 دیماه) هیمن شیخه دونده ماراتونیست پیرانشهری با شعار «نامرن ئەوانەی وا لە دلی میلەت دا دەژین» پس از طی مسافت 89 کیلومتری از میدان ماموستا هیمن پیرانشهر تا میدان استاد هه ژار مهاباد، راهی آرامگاه استاد محمد ماملی شد و تعرض به آرامگاه این هنرمند فقید ملت کرد را محکوم کرد.
همچنین به پاس قدردانی از این اقدام ورزشکار پیرانشهری از طرف فرزندان استاد محمد ماملی با اعطای لوح و نشان از وی تقدیر بعمل آمد.
جمعه گذشته، فرد یا افرادی نامشخص به آرامگاه خواننده و هنرمند پرآوازه کرد، استاد محمد ماملی تعرض کردند این اقدام واکنش‌های بسیاری را در میان جمع کثیری از شهروندان و هنردوستان در سراسر جهان در پی داشت.

کد خبر 3075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha