۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چوار

سرویس ایلام - فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۱۰ میلیارد ریالی که از طرق مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار دلاور القاصی مهر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در پی وصول نیابت قضائی از یکی از استان های کشور و ارائه مرجوعه قضائي به انتظامی شهرستان چوار مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی در حوزه آن شهرستان ، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد، کلاهبردار اینترنتی در یکی از روستاهای حومه شهرستان چوار ساکن است و اقدامات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در بررسی های علمی پلیس، متهم شناسایی و دستگير که در تحقیقات اولیه ابتدا منکر قضیه شد اما پس از روبه رو شدن با مستندات مربوطه و اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت، با سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی (اینستاگرام) و از طرق مختلف ،اعتماد آنان را جلب و مبالغی را تعیین و به حسابش واریز می کردند.

سردار القاصی مهر، در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کد خبر 30825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha