اعتبارات اشتغال آفرینی نیازمندان ایلام ۲ برابر می شود

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از ۲ برابر شدن اعتبارات و فعالیت‌های اشتغال آفرینی این نهاد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس،، رضا طاهری در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل فنی و حرفه ای استان ایلام بیان کرد: در حالی که سال گذشته تعداد شغل های ایجاد شده توسط این نهاد برای نیازمندان استان ۶ هزار و ۲۰۰ مورد بوده است امسال بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده و با دوبرابر شدن اعتبارات افزایش چشم گیری خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که در راستای برنامه های توانمندسازی کمیته امداد، ایجاد اشتغال یکی از برنامه های اصلی است سال گذشته بر اساس آمارهای منتشر شده حدود ۵۰ درصد مشاغل خرد و خانگی ایجاد شده در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده اند.

طاهری تصریح کرد: از آنجایی که مهارت آموزی پیش زمینه ایجاد شغل است، امسال در کنار فعالیتهای اشتغال زایی، برای حدود ۶ هزار نیازمند جویای کار، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده که در این زمینه نیازمند همکاری و همراهی اداره کل فنی و حرفه ای استان ایلام هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: به لحاظ اینکه در زمینه اشتغال آفرینی امداد به دنبال مشاغل نوین،امروزی و دانش بنیان هست به این لحاظ انتظار داریم سازمان فنی و حرفه ای متناسب با اینگونه مشاغل در زمینه ارائه آموزش های فنی و مهارتی با کمیته امداد همکاری کند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام نیز در این نشست گفت: برنامه ما این است در راستای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان کمیته امداد و در قالب تفاهم نامه، بیشتر از سالهای گذشته برنامه های آموزشی داشته باشیم.

سلیمانی افزود: برنامه های آموزشی این اداره کل به دو روش دولتی و آموزشگاههای آزاد انجام می گیرد که در این زمینه در همه مناطق و شهرستانهای استان برای ارائه آموزش های مهارتی به مددجویان کمیته امداد آماده هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته با همکار کمیته امداد برای بیش از ۲۳۰ نفر از مددجویان کمیته امداد دوره های آموزشی مهارت آموزی برگزار کردیم که امسال بر اساس تفاهم نامه ای که امضاء می شود این تعداد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 30827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha