تابستان سختی خواهیم داشت/ اعمال خاموشی با برنامه کوتاه و بلند مدت در ایلام

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: در راستای برقراری عدالت اجتماعی، خاموشی‌ها در دستگاه‌ها حتی در مراکز خدمات‌رسان هم اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، هادی شیرخانی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته با ناترازی تولید و مصرف روبرو هستیم، اظهار کرد: سال‌های ۹۸ و ۹۹ با مشکل ناترازی روبرو بودیم اما با به کارگیری مدل‌های مختلف بحران پشت سر گذاشته شد اما سال گذشته، مشکلات جوی و بارش‌های کم صنعت برق را با چالش روبرو کرد که امسال نیز به میزان خشکسالی در کشور افزوده شده و مقدار کم تولید در بخش برق آبی از دست رفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام افزود: برای اینکه خاموشی‌های چند روزه نداشته باشیم ناچار به اعمال خاموشی‌های با برنامه و کوتاه مدت در راستای پایداری شبکه هستیم و در این راستا نیازمند همراهی مردم و دستگاه‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام وزارت نیرو، حداقل ۱۵ هزار مگاوات کسری خواهیم داشت، تصریح کرد: سهمیه استان در میزان خاموشی‌ها مشخص شده و شرکت توزیع برق برخلاف سنوات گذشته در جهت برقراری عدالت اجتماعی اقدام به اعمال خاموشی در سراسر استان حتی در دستگاه‌های خدمات رسان می‌کند.

شیرخانی ضمن درخواست همکاری از مدیران دستگاه‌ها و همراهی با صنعت برق، خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها باید مجهز به مولد برق یا ژنراتور جهت بهره‌برداری در مواقع اضطراری باشند تا در ارائه خدمت به جامعه هدف با مشکل روبرو نشوند. کما اینکه بسیاری از دستگاه‌ها مجهز به مولد برق اضطراری هستند ولی راه‌اندازی نشده‌اند.

وی از استاندار ایلام تقاضا کرد تا قبل از موعد مقرر دستورات لازم نسبت به کاهش ساعات ادارات ابلاغ شود و همچنین تمام دستگاه‌ها بویژه مراکز خدمات‌رسان خود را به مولدهای برق تجهیز کنند تا در ارائه خدمت با مشکل روبرو نشوند چرا که یقیناً خاموشی‌ها اتفاق خواهد افتاد و اگر همراهی مردم و مسئولان نباشد با چالش‌های اجتماعی نیز روبرو خواهیم شد.

کد خبر 30929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha