ازهاری: توسعه كردستان  نيازمند حمايت بانك ها است

سرویس کردستان - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان با بیان اینکه بانك ها يكي از اركان مهم توسعه استان هستند، گفت: حمايت بانك ها از حوزه توليد استان امروز بيش از هر زمان ديگري لازم و ضروري است.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاري در ديدار رئيس امور شعب بانك ملي و دبير شوراي هماهنگي بانك هاي کردستان با اشاره به اينكه بانك ها يكي از اركان مهم توسعه استان هستند، گفت: اگر بانك ها پاي كار نباشند و نقش آفريني جدي در عرصه توسعه استان نداشته باشند توليد و اشتغال مطلوب اتفاق نمي افتد.

وي با بیان اینکه مسئله منابع و مصارف بانك ها در استان بايد بيشتر از گذشته مدنظر قرار گيرد بر ضرورت حمايت بيشتر بانك ها از واحدهاي توليدي مشكل دار تاكيد كرد و افزود: حمايت بانك ها از حوزه توليد استان امروز بيش از هر زمان ديگري لازم و ضروري است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان اظهار کرد: نكته مهم ديگري كه بايد مدنظر بانك هاي استان باشد اين است كه كارشناسان بانك ها از سخت گيري ها فاصله بگيرند و نگاه توسعه اي و حمايتي را در خود تقويت كنند.

ازهاری ادامه داد: در سال جاري بايد تلاش كنيم با شناسايي سرمايه گذاران خوب و حمايت بانك هاي استان به رشد اقتصادي مطلوب دست پيدا كنيم.

وی یادآور شد: در برخي از شهرهاي مرزي کردستان با اينكه نقدينگي بسيار بالاست، متاسفانه اين حجم زياد منابع مالي به سمت توليد نمي رود و بيشتر در فعاليت هاي اقتصادي غيرمولد هزينه مي شود.

رئيس امور شعب بانك ملي كردستان نیز در این دیدار بیان کرد: در سال 99 به اندازه تمام سال هاي 96 و 97 و 98 در استان كردستان تسهيلات بانكي توسط بانك هاي دولتي پرداخت شده و اين مسئله به معني حمايت بانك ها از روند توسعه و توليد و اشتغال در استان است.

علي اشرف يوسفي همچنين با اشاره به اينكه منابع بانك هاي دولتي در استان كردستان هزينه مي شوند، گفت: ضروري است برخي شركت هاي بزرگ كه در استان كردستان فعاليت مي كنند حساب هاي بانكي خود را به استان منتقل كنند.

کد خبر 31116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha