7.8 میلیارد دلار مبادلات در حوزه تجارت خارجی در کردستان ثبت شد

سرویس کردستان - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ارزش مبادلات تجارت خارجی استان طی سال گذشته 7 میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار بوده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی با اشاره به اینکه مبادلات تجارت خارجی استان شامل صادرات، واردات و ترانزیت است، گفت: بیش از ۲ میلیون تن کالا به ارزش ۹۶۸ میلیون دلار از مرزهای استان طی سال گذشته به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 3 میلیون و ۱۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۸۰۵ میلیون دلار از مرزهای استان ترانزیت انجام شده است، اظهار کرد: میزان ترانزیت انجام شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از لحاظ وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی هم ۵۴ درصد افزایش داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان میزان واردات انجام شده در سال گذشته در مرزهای استان را بیش از ۳۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: ارزش این میزان کالای وارد شده ۴۱.۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹؛ به لحاظ وزنی ۲۶ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۲۳ درصد کاهش داشته است.

خلیقی ادامه داد: در مجموع در سال ۱۴۰۰، 5 میلیون و ۲۰۷ هزار تن کالا به ارزش 7 میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار مبادله تجاری در مرزهای استان انجام شده است.

وی یادآور شد: حجم مبادلات تجارت خارجی در کردستان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از لحاظ وزنی یک درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۳۳ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 31131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha