سرویس سوریه- حزب اتحاد دموکراتیک اعلام کرد: نیروهای سیاسی باید قاطعانه با کسانی که با سرنوشت کردهای سوریه بازی می‌کنند، برخورد نمایند.

به گزارش کُردپرس، شورای عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) روز پنجشنبه از نیروهای سیاسی کُرد خواست تا در مقابل هر فرد یا گروهی که می‌خواهند در ازای بهای اندک با سرنوشت و آینده مردم بازی کنند، موضع سختگیرانه‌ای اتخاذ کنند.

این حزب در بیانیه ای که در صفحه رسمی خود منتشر کرد، ارتباط خود با مسائل آتش زدن دفاتر شورای میهنی کُرد (ENKS)و احزاب وابسته به آن را تکذیب کرد.

پیشتر شورای میهنی کُرد در بیانیه ای که در وب سایت رسمی خود منتشر کرده بود، حزب اتحاد دموکراتیک را به دست داشتن در مجموعه آتش زدن دفاتر این حزب متهم کرده بود.

در همین حال، ائتلاف مخالفان سوری که همپیمان شورای میهنی کُرد است، اعلام کرد: آتش زدن دفاتر شورای میهنی کُرد صلح را تهدید می‌کند.

شورای میهنی کُرد در بیانیه خود گفت: سوزاندن دفتر شورا در درباسیه، تلاشی برای جلوگیری از گفتگوهای کُردی- کُردی است.

سلیمان اوسو، یکی از اعضای ریاست شورای میهنی کُرد سوریه امروز در صفحه فیس بوک خود نوشت: شهروندان کُرد از سکوت آمریکا در مورد آتش زدن دفاتر احزاب این شورا شگفت زده شده است.

شنبه گذشته، منابع خبری فاش کردند که هیات وزارت خارجه آمریکا در سوریه به دنبال از سرگیری جلسات گفتگوی میان کُردها است.

اگرچه دو سال از آغاز نشست‌های گفت‌وگو میان احزاب اتحاد میهنی کُرد و احزاب شورای میهنی کُرد با هدف متحد کردن موضع سیاسی کُردهای سوریه می‌گذرد، اما هنوز مشکلات و موانع زیادی بر سر راه توافق نهایی وجود دارد.

کد خبر 31185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha