حمل و نگهداری سلاح، غیر قانونی و جرم است

سرویس آذربایجان غربی - جانشین فرمانده ناجا با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات گفت: حمل و نگهداری هر سلاحی که امنیت مردم را به خطر بیندازد، خلاف قانون بوده و به نوعی خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق اسلحه عزم راسخ دارد.

به گزارش کردپرس، سردار "قاسم رضایی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تمام اصحاب رسانه ها، صاحب نظران و حقوق دانان انتظار داریم در زمینه آگاهی رسانی عمومی و آشنایی و مجازات با دارندگان و حاملان انواع سلاح های غیرمجازبا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه یاریگر نیروی انتظامی باشند.

او تصریح کرد: هرگونه حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز در کشور جرم بوده و بر همین اساس به صورت هدفمند به موضوع رسیدگی و با استفاده از ظرفیت دیپلماسی با کشورهای همسایه در جهت ممانعت از ورود سلاح و مهمات به کشور گفت وگو شد.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه این موضوع در نهایت با راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در مرزبانی و انتظامی پیگیری و راهکارهای موثری برای آن ارائه شده است.

سردار رضایی تصریح کرد: در راستای تحقق این امر نیازمند تشدید موضوع مبارزه و همچنین تشدید مراقبت در مرزها هستیم و کسانی که در قاچاق سلاح فعالیت می کنند باید بدانند که با آنها برخورد قاطع خواهد شد چرا که امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

این مقام انتظامی بیان کرد: حمل و نگهداری سلاح در برخی مناطق به صورت سنت ویک بدعت شده در حالی که سنت نیست و خلاف قانون بوده و این سنت نمی تواند به یک عادت تبدیل شود.

جانشین فرمانده انتظامی ناجا بر تشدید برخورد با حاملان انواع سلاح های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: در نهایت حمل و نگهداری هر سلاحی که امنیت مردم را به خطر بیندازد، خلاف قانون بوده و به نوعی خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق اسلحه عزم راسخ دارد.

سردار رضایی با اشاره به آمادگی بالا نیروی انتظامی برای حفظ و ارتقاء امنیت کشور در جهت مبارزه بی امان با قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز، احشام و اقلام ضد فرهنگی در مناطق مرزی، خاطر نشان ساخت: تمامی تلاش ها باید هدفمند، موثر و همراه با اقتدار باشد تا تمامی کسانی که سلاح و مهمات غیر مجاز دارند، احساس نا امنی کنند

کد خبر 3119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha