درخواست 26 نماینده پارلمان کردستان برای اعزام هیئتی به بغداد و حل اختلافات مالی و نفتی فیمابین

سرویس عراق و اقلیم کردستان- 26 نماینده پارلمان کردستان، در واکنش به تصویب قانون استقراض عراق، خواستار اعزام هیئتی از سوی دولت اقلیم کردستان به بغداد و حل و فصل مسائل مالی و نفتی با دولت مرکزی عراق شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، 26 تن از نمایندگان پارلمان کردستان، طی اطلاعیه ای با اشاره به این که مجلس عراق، با تصویب قانون استقراض، پرداخت هرگونه بودجه و سهمی به اقلیم کردستان را مشروط به تحویل نفت و درآمدهای اقلیم به بغداد کرده، تاکید کرده اند لازم است دولت اقلیم هر چه زودتر هیئتی را به بغداد روانه کرده و مسائل مربوط به نفت و گذرگاه های مرزی، درآمدها و استحقاقات مالی اقلیم را با دولت مرکزی عراق حل و فصل و نهایی کند.

همچنین اعلام شده که باید پارلمان کردستان نیز نشستی فوری را با حضور وزرا و مقامات مربوطه در دولت اقلیم، برای بررسی جزئیات حقوق و استحقاقات مالی اقلیم و تعهدات دو جانبه و متقابل اربیل و بغداد، انجام دهد.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه، نمایندگان پارلمان کردستان، ضمن اشاره به این که بخشی از مسائل میان اربیل و بغداد، از جمله تصویب قانون استقراض سیاسی شده، درخواست کرده اند که موانع سیاسی از طریق کانال های دیپلماتیک رفع شده و حقوق بگیران و مردم اقلیم بیش از این در اضطراب و نگرانی دریافت حقوق به سر نبرند.

لازم به ذکر است که به دلیل اختلافات میان اربیل و بغداد و قطع مکرر بودجه اقلیم از سوی بغداد، دولت اقلیم از سال 2014 تاکنون دچار معضل کمبود بودجه برای پرداخت حقوق به کارمندان و حقوق بگیران خود شده و طی این سال ها تمامی حقوق ماهیانه با تعویق و کاهش بسیار به حقوق بگیران اقلیم پرداخت شده است.

کد خبر 313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha