با به پایان رسیدن عملیات مرزها را قفل خواهیم کرد/تا کنون 56 نیروی PKK را خنثی کرده ایم

سرویس ترکیه - خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که با به پایان رسیدن موفقیت آمیز عملیات، ترکیه مرزهای خود را با عراق خواهد بست.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با رفتن به خط صفر مرزی اعلام کرد که در صورت به پایان رسیدن موفقیت آمیز عملیات موسوم به «پنجه قفل» ترکیه خط مرزی را خواهد بست و امکان ورود نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) به خاک ترکیه از بین خواهد رفت.

بنا بر خبر حریت، روز گذشته خلوصی آکار به همراه ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش و ژنرال موسی آوسور فرمانده نیروی زمینی ارتش به قرارگاه فرماندهی تاکتیکی لشکر 3 پیاده نظام واقع در نقطه صفر مرزی رفتند.

آکار در این پایگاه نظامی که تنها ده کیلومتر با زاپ فاصله دارد، بر روند عملیات نظارت کرد و با فرماندهان یگان های شرکت کننده در عملیات ویدئو کنفرانس برگزار کرد. آکار ابراز امیدواری کرد که عملیات را با موفقیت به اتمام برسانند. او ادعا کرد که نیروهایش از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 991 نفر از نیروهای کرد را خنثی کرده اند.

او همچنین ادعا کرد که «در عملیات قفل پنجه تا کنون 56 مبارز کرد خنثی شده اند.»

آکار در آخر گفت: «با اتمام موفقیت آمیز عملیات، خط مرزی را کاملا قفل خواهیم کرد. دیگر تروریست ها نخواهند توانست وارد مرزهای ما شوند. ما این عملیات را با احترام به حاکمیت ارضی همسایه مان عراق به انجام می رسانیم. تنها هدف ما تروریست ها هستند. ما تلاش می کنیم تا از کشور، مرزها و نیروهای امنیتی خود در برابر حملات تروریستی محافظت کنیم.»

کد خبر 31368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha