طرح هادی ۹۶۶ روستای آذربایجان‌غربی نیازمند بازنگری

سرویس آذربايجان غربى- معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۹۶۶ روستای استان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

به گزارش کردپرس، یاسر رهبردین در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۳۶ درصد جمعیت این استان روستایی و در روستاها زندگی می‌کنند و این آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه این مهم باید جزو دغدغه‌های متولیان امر و مسئولان کشوری قرار گیرد تا جلوی مهاجرت به شهرها گرفته شود، افزود: متأسفانه تنها در ٣۵ درصد روستاهای واجد شرایط طرح هادی انجام گرفته و با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم و اقدامات بنیاد بخصوص در بخش طرح هادی باید پررنگ‌تر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ٢٧٠٠ کیلومتر مسیر رودخانه داریم که نیازمند اجرای دیوار ساحلی و اختصاص منابع مالی از سوی مسئولان کشوری هستیم.

رهبردین خطاب به رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: آذربایجان غربی در حوزه روستاها، کشاورزی و درگیری‌های برون مرزی، استان ویژه ای است و مسئولان کشوری باید توجه ویژه‌تری به این منطقه داشته باشند.

در پایان این مراسم جعفر برزگر قره باغ به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی معارفه و از خدمات محمود بدلی مدیرکل سابق تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 31380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha