حمدی اولوکایا، نمونه کارآفرین موفق و پیشرو کُرد

سرویس جهان- حمدی اولوکایا تاجر و بنیانگذار کارخانه ماست بندی چوبانی به عنوان یکی از برترین کارآفرینان آمریکا معرفی شده و کارخانه چوبانی از جمله شرکت هایی عنوان شده که در ده سال گذشته رشد سریعی داشته است.

به گزارش کردپرس، نشریه هاروارد بیزنس ریویو که زندگی مدیران برتر اقتصادی در جهان را بررسی می کند در گزارشی حمدی اولوکایا، کارآفرین کرد را در زمره موفق ترین کارآفرینان آمریکا قرار داده است.

بر اساس گزارش این نشریه، شرکت چوبانی متعلق به آقای حمدی اولوکایا نزدیک به 30 درصد بازار مصرف ماست در آمریکا را در دست دارد و در یک دهه گذشته از جمله شرکت های موفق بوده که رشد سریعی را تجربه کرده است.

آقای اولوکایا که تا قبل از 2005 به همراه پدرش گاوداری کوچکی را در منطقه کردنشین جنوب شرق ترکیه اداره می کرد اکنون به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماست در آمریکا تبدیل شده و در چند کشور دیگر نیز شعبات کارخانه خود را دایر کرده است. این نشریه ماست تولید شده در شرکت چوبانی را یکی از باکیفیت ترین ماست های تولید شده در جهان معرفی کرده است.

در این گزارش اشاره شده که یکی از مهم ترین کارهای این تاجر کرد تاسیس بنیاد حمایت از مهاجران است که هدف از آن استخدام مهاجران و کمک به آنهاست. بنیاد تحت حمایت او با نام تنت به یک بنیاد خیریه گسترده برای مهاجران در جهان تبدیل شده است. هم اکنون بیش از 200 شرکت و کارخانه در جهان عضو این بنیاد بوده و تاکنون بیش از 39000 مهاجر در شرکت چوبانی متعلق به آقای حمدی اولوکایا و سایر شرکت های عضو تنت استخدام شده اند.

ارزش شرکت چوبانی حدود 10 میلیارد دلار تخمین زده شده است. هرچند این شرکت برای وورد به بورس آمریکا معرفی شده اما آقای اولوکایا در مصاحبه با این نشریه گفته است تمایل چندانی برای این کار ندارد.

این نشریه شرکت چوبانی را یکی از بازیگران اقتصادی در سطح جهان معرفی کرده است.

کد خبر 31389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha