معاون امور معادن صمت آذربایجان غربی در اولین روز کاری رییس جدید تغییر کرد

سرویس آذربایجان غربی- رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، در اولین روز کاری خود، معاونت امور معادن این سازمان را تغییر داد. این تغییرات در حالی انجام می گیرد که انتقادها از عملکرد مدیریت سازمان و معاون پیشین امور معادن بسیار بالا گرفته بود.

به گزارش کردپرس، عبدالحمید سرتیپی، سرپرست صمت استان در اولین روز کاری خود در جلسه تخصصی با همکاران معاونت امور معدن و فرآوری مواد، جلال دسترنج را به عنوان سرپرست جدید این معاونت منصوب کرد.

سرتیپی در این جلسه تأکید کرد: با توجه به اینکه معاونت امور معادن یک معاونت تخصصی است، لذا باید تمام کارشناسان این حوزه دارای دانش، تخصص فنی و علم روز باشند.

او افزود: توسعه امور معدن استان یک مطالبه جدی است و نقش کلیدی معدن در توسعه و شکوفایی اقتصاد استان برجسته خواند و اهتمال جدی در توسعه فعالیت های معدنی را طبق یک برنامه زمانبندی مشخص از کارشناسان این معاونت خواستار شد.

جلال دسترنج، سرپرست جدید معاونت امور معادن و فرآوری مواد اداره کل صمت آذربایجان غربی در جمع همکاران معدنی گفت: از این که دوباره به معاونت تخصصی خود بازگشتم خوشحالم و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم به اهداف مد نظر و تدوین شده برای حوزه معادن استان دست یابیم.

او تصریح کرد: برای تقویت بدنه کارشناسی معاونت امور معادن و فرآوری مواد تمام کارشناسانی که دارای تخصص و دانش فنی لازم به روز هستند ولی به دلایلی در قسمت ها و بخش های دیگر اداره کل مشغول به فعالیت هستند به این معاونت فراخوانده می شوند.

روز گذشته مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با حضور مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت، جمعی از مدیران و مقامات ارشد استانی، فعالان حوزه‌های مرتبط با این سازمان در در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد!

در این مراسم از زحمات «غلامرضا بابایی» تقدیر و «عبدالحمید سرتیپی» به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی معرفی شد.

در سال های اخیر انتقادها از عملکرد مدیریتی سازمان صمت آذربایجان غربی به اوج رسیده بود به نحوی که پای ١١ نفر از صاحبان مجوز بهره‌برداری از معادن، کارشناسان حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت به لحاظ دریافت رشوه در صدور مجوزهای غیرقانونی برداشت از این معادن به صدور حکم قضایی منجر شده بود.( پای رشوه بگیران معادن مهاباد و تکاب به محاکم قضایی باز شد)

حواشی معادن در استان نیز از سویی دیگر در این انتقادها بی ثمر نبوده و خبرگزاری کردپرس تا کنون بارها به موضوع تخلفات مختلف معادن در استان پرداخته است. کار به جایی کشیده بود که سازمان صمت استان در پاره ای از موارد حتی حاضر به تمکین از رای دیوان عدالت اداری کشور هم نبود و صدور مجوزهای خلاف قانون برای معادن به رویه عادی تبدیل شده بود.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

چرا صمت آذربایجان غربی به حکم دیوان عدالت اداری در معدن«فاقلو»ی تکاب تمکین نمی کند؟

«انگوران» در چنگال معادن/ مسئولان آذربایجان غربی به قانون تکمین نمی کنند!

کد خبر 31450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha