همکاری پارتی با حکومت ترکیه به شکست کردها می انجامد

سرویس ترکیه - محمت اوجالان برادر رهبر دربند PKK در سخنانی از سیاست های پارتی انتقاد کرد و همکاری آن با حکومت ترکیه را غیر قابل بخشش دانست.

به گزارش کردپرس، محمت اوجالان برادر عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK)، در سخنانی از سیاست های حزب دموکرات کردستان (پارتی) انتقاد کرد و آن را در جهت تأمین منافع خانواده بارزانی دانست. او همکاری پارتی با حکومت ترکیه را غیر قابل بخشش توصیف کرد.

اوجالان در گفتگو با جیلان شاهینلی خبرنگار مزوپوتامیا، با غیر قانونی دانستن انزوای اجباری گفت: «حکومت ترکیه در این مورد حتی قوانین خود را نیز رعایت نمی کند.»

او با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در قبال رفتارهای غیر قانونی حکومت ترکیه با زندانیان امرالی گفت: «کمیته پیشگیری از شکنجه اروپا (CPT) به وظایف خود عمل نمی کند و با حکومت ترکیه همکاری می کند.»

اوجالان با اشاره به رابطه انزوای اجباری در امرالی و جنگ ترکیه در کردستان عراق گفت: «تمام دنیا به جنگی که دو ماه است بین اوکراین و روسیه در جریان است واکنش نشان دادند، اما همچنان در برابر جنگ در کردستان عراق سکوت کرده اند. ناتو حامی شماره یک سیاست های جنگ افروزانه حکومت ترکیه است.»

اوجالان افزود: «پیشتر هر بار که به امرالی می رفتم، آقای اوجالان به یافتن راه حلی از طریق سیاست دموکراتیک اشاره می کرد. او خواستار خونریزی نیست. اگر آقای اوجالان سخن می گفت جنگ رخ نمی داد.»

اوجالان در واکنش به همراهی اپوزیسیون ترکیه در جنگ افروزی احزاب حاکم گفت: «آنها 44 سال است که دم از ترور می زنند. اما کشتار راه حل نیست.»

او با بیان این که سیاست های جنگ افروزانه باعث عمیق تر شدن بحران اقتصادی می شوند گفت: ««مردم گرسنه و تشنه هستند. اما تریلیون ها دلار صرف جنگ می شود. هیچ کس نباید در این مورد سکوت کند. این امر به خاطر این است که حکومت به دنبال راه حل دموکراتیک برای حل مسئله کُرد نیست. برای اینکه جنگ تمام شود، ابتدا باید انزوای اجباری شکسته شود و سپس آقای اوجالان از نظر فیزیکی نیز آزاد شود.»

برادر رهبر دربند PKK در پایان گفت: «انزوای اجباری در ترکیه بر کل خاورمیانه تأثیر می گذارد. برقراری صلح برای مردم ضروری است. مردم خواهان برقراری صلح هستند. هیچ کدام از مردم کُرد به دنبال جنگ نیستند. رهبر PKK در هر فرصتی بر وحدت کردها تاکید می کرد. با این حال سیاست های پارتی در جهت تحقق منافع خانواده بارزانی ها است. آنها نمی توانند با جنگیدن با کردها، کردها را رهبری کنند. سیاست خانواده بارزانی در همکاری با ترکیه باعث شکست کردها می شود. کردها این را فراموش نخواهند کرد و نخواهند بخشید. کردها حقیقت را می بینند.»

کد خبر 31453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha