رشد ۱۶۵ درصدی ترانزیت در مرز مهران / مرزنشینان باید از بازارچه‌ها ذینفع شوند

سرویس ایلام - مدیر کل گمرکات استان ایلام در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت از رشد ۱۶۵ درصدی ترانزیت کالا در مرز مهران طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، روح‌الله غلامی عنوان کرد: مرز مهران در بسیاری از شاخصه‌ها در سال ۱۴۰۰ رشد داشته است به طوری که در این بازه زمانی یا بیش از یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار یکی از فعالترین مرزهای کشور است.

وی افزود: نسبت به مرزهای استانهای همجوار مرز مهران با ۱۳۸ میلیون دلار صادرات بیشتر پیشتاز است و این همه حاصل حمایت‌های دولت، فعالیت بخش خصوصی و خدمات گمرک استان بوده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام آغاز صادرات از مرز هلاله شمالی را طلیعه فعال‌ شدن سایر مرزهای استان دانست و گفت: پای کار بودن دولت عراق عامل مهمی در فعال شدن مرز هلاله شمالی بود که این مهم با تلاش‌های استانداری ایلام محقق شد و انتظار می رود که برای مرزهای چنگوله و چیلات نیز چنین گشایشی صورت بگیرد.

غلامی تاکید کرد: کارهای زیرساختی لازم در مرز هلاله شمالی باید هر چه سریع‌تر انجام شود تا رونق این مرز شکوفاتر شود.

او گفت: تا تکمیل فرآیند قانونی مرز هلاله شمالی، تمام کارهای گمرکی آن در مرز مهران انجام خواهد شد و یک تیم از طرف گمرک در این مرز مستقر می‌کنیم که ساز و کارهای قانونی را انجام دهد.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: ترانزیت کالا از طرف سوریه در کشور عراق در حال پیگیری است و چنانچه این مهم به نتیجه برسد، زیرساخت های کنونی مرز مهران جوابگو نخواهد بود و سازمان پایانه های کشور باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند.

غلامی تاکید کرد: ذینفع کردن مردم عادی مرزنشین از بازارچه‌ها باید مدنظر قرار گیرد و به عنوان دغدغه‌ای ملی معیشت مرزنشینان و توانمند کردن این پنج‌هزار خانوار در دستور کار باشد.

کد خبر 31464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha