فعالیت 2934 واحد صنعتی و نیمه صنعتی دامداری در کردستان

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 2 هزار و 934 واحد صنعتی و نیمه صنعتی در حوزه دامداری در سطح استان فعالیت دارند.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در شصت و یکمین جلسه ستاد امنیت غذائی در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با اشاره به میزان جوجه ریزی در ماه گذشته، گفت: جوجه ریزی واحدهای مرغداری در فروردین ماه امسال بالغ بر 4 میلیون و هفتاد هزار قطعه بوده که این آمار نسبت به سال گذشته در یک سطح قرار دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص بارگذاری نهاده های دامی در سامانه بازارگاه مشکلاتی وجود داشته است، افزود: این امر بر کاهش تولید تاثیر نگذاشته و کماکان تولید با قدرت در دستور کار مرغداران قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: ذرت مورد نیاز تولید کنندگان به صورت مداوم با همکاری و پشتیبانی امور دام کشور در اختیار مولدین قرار گرفته است.

اسکندری به آمار واحدهای دامداری صنعتی استان شامل گاوداری، پرواربندی بره و گوساله و گوسفند داشتی اشاره کرد و ادمه داد: ۴۷۶ واحد با ظرفیت بالغ بر ۶۱ هزار راس در استان وجود دارد.

وی یادآور شد: 2 هزار و ۴۵۸ واحد نیمه صنعتی دارای پروانه دامداری کوچک نیز با ظرفیت 72 هزار و ۵۳۷ راس دام به تولید گوشت، شیر و فرآورده های دامی در استان می پردازند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به نهاده های دامی مورد نیاز دامداران، بیان کرد: 86 واحد صنعتی با ظرفیت 11 هزار و 200 راس مشمول بارگذاری نهاده های خام دامی شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و سبوس هستند که بر اساس فرمول های تعریف شده به ازای هر راس 4 کیلو و 400 گرم در روز نهاده مورد نیاز این واحدها را تامین شده است.

اسکندری گفت: از مجموعه اقدامات موثر جهاد کشاورزی در خصوص دامداری ها، حذف سبوس از سال 99 و جایگزینی کنستانتره دامی جهت مصرف دام های استان است که می توان گفت کمک شایانی به افزایش بهره وری واحدها داشته است.

وی با اشاره به آمار تولید کنستانتره دامی توسط ۱۳ کارخانه خوراک دام موجود در استان، اظهار کرد: در سال 99 بالغ بر 25 هزار تن کنستانتره دامی تولید شده که این رقم در سال 1400 با رشدی معادل 242 درصد به 62 هزار تن رسیده است.

کد خبر 31472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha