هایکو نویس کُرد به دنبال اسپانسر برای چاپ کتاب 4 زبانه

سرویس فرهنگ و هنر - «لیلا رضایی» بانوی هایکوی نویس کُرد از وضعیت حمایت دگاه های فرهنگی و هنری از شاعران گلایه کرد و می گوید که چندین ماه است که به دنبال یک اسپانسر برای چاپ چهارمین مجموعه شعر خود هستم.

لیلا رضایی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: چندین ماه از وقت و عمر خود را پای نوشتن یک مجموعه شعر هایکو با عنوان «جشن شکوفه ها» کردم اما به دلیل نبود اسپانسر و حامی مالی تا کنون نتوانسته ام آن را به چاپ برسانم.

وی اظهار کرد: کتاب (Hanami) یا جشن شکوفه ها مجموعه ای از اشعار هایکو است که به 4 زبان کردی، عربی، فارسی و انگلیسی ترجمه و آماده انتشار است.

این شاعر کُرد زبان افزود: متاسفانه از نظر مالی نهادهای فرهنگی و هنری سطح استان حمایت آنچنانی از هنرمندان نمی کنند و همین امر باعث شده این مجموعه شعر ارزشمند به چاپ نرسد.

رضایی ادامه داد: چاپ این مجموعه شعر می تواند به خوبی پتانسیل های فرهنگی ادبیات کردی و فارسی در کردستان را به خوبی به جهانیان نشان دهد چرا که به 4 زبان پرکاربرد دنیا نوشته شده است.

وی یادآور شد: امیدوارم با چاپ این مجموعه اشعار بتوانم نقش کوچکی در توسعه فرهنگی و حوزه ادبیات کُردی و فارسی کردستان داشته باشم و مسئولان بیش از پیش به فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان هنر خیز حمایت کنند.

کد خبر 31540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha