پارک جنگلی ارومیه به نام دولت سند خورد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: سند مالکیت رسمی پارک جنگلی ارومیه به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی بیان کرد: با اقدام هماهنگ دادگستری استان و ثبت اسناد و املاک و اداره منابع طبیعی استان و با بررسی‌های دقیق و کارشناسی سند مالکیت پارک جنگلی و اراضی مزبور به نام جمهوری اسلامی ایران صادر و بالغ بر ۸ و نیم هکتار از این اراضی و تثبیت مالکیت به نام دولت شد.

رئیس کل دادگستری اذربایجان غربی به میزان گفت: تثبیت مالکیت و صدور سند پارک جنگلی ارومیه یکی از مهمترین برنامه‌های شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان بود که با موفقیت به پایان رسید و سند به نام دولت تثبیت شد.

عتباتی با ابراز خرسندی از این کار بزرگ در احقاق حقوق بیت المال تاکید کرد: از هرگونه تصرف عدوانی و تعرض به اراضی ملی در پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه چلوگیری خواهد شد و اجازه تعرض به حقوق بیت المال که متعلق به همه مردم است را نخواهیم داد.

در همین خصوص، سرپرست بازرسی کل استان آذربایجان غربی فروردین ماه امسال در گفت و گو با کردپرس، از تعیین ضرب الاجل بازرسی کل استان برای ثبت اسناد و منابع طبیعی به منظور صدور سند تک برگی برای پارک جنگلی ارومیه خبر داده بود.

به گفته ده ده جانی؛ برخی افراد سودجو با شگردهای متفاوت و حتی با همراه کردن برخی کارمندان دستگاه‌های اجرایی به تعرض و تعددی به اموال دولت در این اراضی اقدام کرده بودند.

موضوع تصرفات اراضی ملی پارک جنگلی ارومیه سال ٩٩ به صورت ویژه بررسی و در آن همدستی برخی کارکنان دولت با زمین خواران جهت دریافت سند تک برگ در این پارک افشا شد.

اواخر همان سال سرپرست بازرسی کل استان آذربایجان غربی اعلام کرد: ترک فعل‌ها منجر به صدور اسناد مالکیت ٨٣ هزار مترمربع از اراضی پارک جنگلی ارومیه به نام اشخاص حقیقی شده، که تا حدودی جلوی این تصرفات گرفته شد.

پارک جنگلی ارومیه یکی از اماکن توریستی تفریحی و تاریخی برای مردم عزیز ارومیه و مسافران است که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

ضرب الاجل بازرسی آذربایجان غربی برای اراضی ملی بام سبز ارومیه

بام سبز ارومیه قربانی ترک فعل مسئولین و زمین خواری ها

کد خبر 31616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha