بیشتر دلایل حضور آمریکا در سوریه به کردها ارتباط ندارد

سرویس جهان- بر اساس گزارش مجمع جاست سکیوریتی آمریکا دلایل کنونی ادامه حضور آمریکا در سوریه ارتباط بسیار کمی به کردها دارد.

به گزارش کردپرس، مجمع جاست سکیوریتی آمریکا که به بررسی مسائل مرتبط به منافع ملی آمریکا در داخل و خارج این کشور می پردازد در تحلیلی به عملکرد حضور نیروهای آمریکا در سوریه، از زمان باراک اوباما تا دونالد ترامپ و جو بایدن پرداخته است.

از نگاه این مجمع حضور آمریکا در سوریه با توسل به برخی قوانین داخلی مبتنی بر حفاظت از منافع این کشور صورت گرفته است هرچند موازین قانونی داخلی و بین المللی که این حضور بر پایه آنها صورت گرفته سست است.

این اندیشکده آمریکا پس از گذشت بیش از 8 سال از حضور نیروهای این کشور در سوریه، که بیشتر آنها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مستقر شده اند، اشاره کرده است که این حضور در ابتدا برای مقابله با داعش صورت گرفت اما بیشتر زحمت و مسئولیت مبارزه با داعش در سوریه بر دوش نیروهای کرد افتاد.

مجمع جاست سکیوریتی تاکید کرده است که با این که در ظاهر به نظر می رسد که حضور آمریکا در سوریه برای حمایت از کردها در مقابل داعش صورت گرفته است اما دلایل اصلی دیگری برای این حضور مطرح است.

این اندیشکده یکی از انتقادهای مطرح شده در مورد حضور آمریکا در سوریه را ناروشن بودن اهداف و استراتژی در گذشته و برنامه برای ادامه این حضور عنوان کرده است.

این موسسه تاکید کرده است که اگر آمریکا می خواهد به حضور خود در سوریه به بهانه حمایت از کردها در مقابله با داعش ادامه دهد باید استراتژی روشنی در این خصوص تعیین کند و مشخص کند چه تعداد نیرو و با چه هزینه ای برای ادامه حضور نیروهای آمریکا در سوریه لازم است.

در این تحلیل تاکید شده که همچنان دلایل و موازین قانونی که حضور آمریکا را در سوریه توجیه کند ارائه نشده است.

کد خبر 31622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha