هنرستان های ایلام درآمدزا می‌شوند / کلنگ‌زنی ۵ سالن ورزشی و ۳۷ زمین چمن در هفته معلم

سرویس ایلام - مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز معلم از درآمد زا شدن هنرستان های ایلام در سال جدید تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی درویشی عنوان کرد: معلمی به سان طبیب دردها و یک آیینه تمام نماست که پیکره جامعه را برای دانش آموزی که در پرده تاریکی قرار دارد نشان میدهد و او را از ظلمت و جهالت نجات می‌دهد.

وی افزود: معلمان با وجود چند برابر شدن کارهایشان در ایام کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و امیدواریم که با رفع کامل کرونا مدارس به رونق سابق بازگردند و ارتباط بین معلم و دانش آموز بیش از پیش محکم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام خاطرنشان کرد: تلاش برای جبران عقب ماندگی ها را به سان یک امر جهادی تحول در ساختار مدیریتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

درویشی تاکید کرد: مدیران ما باید آینده پژوه باشند و همپای با تحولات جهان حرکت کند، برنامه ریز باشد و در برنامه‌های خود بر اساس اسناد بالادستی برش استانی داشته باشد.

وی افزود: یک برنامه استراتژیک تحولی بلند مدت و یک برنامه تاکتیکی کوتاه مدت در آموزش و پرورش در سطح استان با بهره گیری از نیروهای جهادی، جوان، انقلابی و پای کار طراحی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ایجاد انگیزه و امید به آینده در دستور کار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم که اگر روحیه امید را بتوانیم به دانش آموزان نخبه تزریق کنیم جهش بزرگی را در استان شاهد خواهیم بود.

درویشی تاکید کرد: یک برنامه جامع برای بسط عدالت آموزشی در سطح استان ایلام برای دانش آموزان جا مانده از تحصیل از دیگر اهداف آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم است و چنانچه هم استانی های عزیز بتوانند دانش آموزی جا مانده از تحصیل را به ما معرفی کنند جایزه خواهیم داد.

وی اظهار داشت: برنامه‌ای جدی برای تبدیل هنرستان ها به هنرستان های تولیدی و درآمدزا برای دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید پیگیری خواهد شد.

درویشی گفت: در سه ماه اخیر اقدامات عمرانی زیادی در استان منجمله بهسازی درمانگاه فرهنگیان، باشگاه فرهنگیان، سالن آمفی تئاتر و مجموعه خوابگاهی آن، زائرسرای مهران، زمین چمن، اردوگاه دانش آموزی خوران ایوان، راه اندازی مرکز اوتیسم در استان و... انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: در هفته معلم ۳۷ زمین ورزشی درون مدرسه ای در سطح استان و در قالب طرح شهید سلیمانی و پنج سالن ورزشی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: ساخت اردوگاه کشوری که توسط رئیس جمهور تصویب شد مشکل زمین داشت که به تازگی این امر رفع شده است.

درویشی اظهار داشت: ایلام با بازگشایی صددرصدی مدارس رتبه اول بازگشایی مدارس را در کشور کسب کرد و در این مدت کم ۸۴۲ مورد بازدید از مدارس صورت گرفته است.

وی افزود ۲۶۰ همکار فرهنگی نذر خدمت در مناطق محروم بویژه در مقطع ابتدائی داشتند و در طول اسفند و فروردین برای ۵ هزار دانش آموزان کارگاه توانمندسازی برگزار شده است.

درویشی افزود: ۱۳ پژوهش‌سرا در استان داریم که یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزاتشان واریز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در تامین مسکن فرهنگیان با مشکل زمین روبرو بودیم که زمین های مازاد معرفی شد و در حال حاضر در حال تغییر سند زمین‌ها هستیم تا مشکل مسکن همکاران فرهنگی حل شود.

کد خبر 31624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha