بخش خصوصی از فعالیتهای عام المنفعه سمن های ایلام حمایت نمی کند

سرویس ایلام - معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام با انتقاد از عدم حمایت شرکتها و بخش خصوصی از فعالیتهای عام المنفعه سمنهای ایلام عنوان کرد: حمایت از سمن ها در ایلام فقط با اعتبارات قطره چکانی دولتی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدرضا تردست با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد دغدغه‌مند هر کدام دارای یک یا چند ایده هستند و ما وظیفه داریم حداقل حمایت مادی و معنوی را از این طرح ها و برنامه های داشته باشیم، تصریح کرد: در خیلی از استانها واحدهای تولیدی و شرکت ها و صنایع به کمک سارمان‌های مردم نهاد آمده ‌اند اما در استان ما متاسفانه فعلا حمایتی برای اجرایی شدن طرح‌های عام المنفعه سمن‌ها ندیده‌ایم و صرف حمایت‌ها حمایت‌‍‌های قطره چکانی دولتی بوده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام نسبت به جمعیت 157 هزار نفری جوان جزء سه استان برتر از نظر افزایش کمی سمن‌ها است، گفت: خانه جوانان در شهرستان چرداول و مهران بیش از 60 درصد پیشر فت فیزیکی در حال ساخت است و خوش بین هستیم که این دو خانه تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

او گفت: در استان ایلام تاکنون 69 سازمان مردم نهاد ورزش و جوانان در موضوعات مختلف اعتقادی و مذهبی، زیست محیطی، گردشگری، فرهنگی، هنری، ادبی و حوزه فضای مجازی، علمی پژوهشی، کارهای خیریه و عام المنفعه، سلامت اجتماعی و موضوعات حجاب و عفاف، امور بانوان ایثار و شهادت،کاهش آسیب‌های اجتماعی عدالت آموزشی، کسب و کار و کارآفرینی و توسعه ورزش همگانی و مهارت‌های زندگی فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: یکی از فعالیت‌های سمن‌ها در ماه رمضان ایجاد پایگاه ها به منظور جمع آوری کمک‌ها و توزیع بسته های غذایی در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا بود که در این راستا 1500 بسته مواد غذایی در قالب پویش «همت جوانانه و کمک مومنانه» جمع‌آوری و توزیع شد.

تردست گفت: هدف ورزش و جوانان این است که در همه‌ی شهرستان‌ها خانه جوانان احداث شود و خانه جوانان در دو شهرستان چرداول و مهران بیش از 60 درصد پیشر فت فیزیکی در حال ساخت است و خوش بین هستیم که این دو خانه تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه سمن‌های استان در سال 98، در مناطق سیل‌زده علاوه بر کمک‌های عام‌المنفعه، 37 برنامه حمایتی و نشاط‌افزایی را اجرا کردند، تصریح کرد: برگزاری 15 کارگاه دانش‌افزایی و 27 طرح خلاقانه و کارآفرینی تحت عنوان کارگاه‌های دانش‌افزایی ، برگزاری 141 برنامه در هفته ازدواج و 205 برنامه در هفته جوان از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

تردست شرکت سمن‌های استان در 10 دوره توانمندسازی در خارج استان، اجرای 174 برنامه در مناطق آسیب‌پذیررا از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد و گفت: یک برنامه تحت عنوان پاتوق‌های فرهنگی مهارتی در دستور کار داریم که خوشبختانه اعتبار این فعالیت توسط سازمان های مردم نهاد تامین شده و در ابتدا در سه شهرستان ایلام، سیروان و ملکشاهی به عنوان پایلوت انتخاب می‌شود.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام از جوانان علاقمند دعوت کرد به عنوان عضو سمن فعالیت کنند یا اگر علاقمند به تاسیس سمن هستند با مطالعه شرایط به ورزش وجوانان مراجعه کنند تا شاهد باشیم هر جوان ایلامی عضو یک سازمان مردم نهاد جوانان باشد و با دغدغه‌مندی توان خود را برای اثیرگذاری در استان به کار بگیرد چون باور ما این است که مشکلات باید با ایده های جوانان خلاق حل شود و با نقش بی‌بدیل خود به کمک دولت‌ها بیایند.

کد خبر 317070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha