بازارچه تیله کو، یک موقعیت ممتاز برای توسعه مبادلات تجاری کشور است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی رسمی مانند تیله کو فرصتی برای رونق معیشت مرزنشینان و گسترش مبادلات تجاری است که امنیت پایدار، اشتغالزایی و درآمدزایی را به همراه دارد.

به گزارش کردپرس هوشنگ بازوند در نشست هماهنگی برای بازگشایی بازارچه «تیله کو» که با حضور شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اقتصادی و مسئولین اتاق بازرگانی اقلیم کردستان برگزار شد؛ اظهار داشت: باتوجه به موقعیت مناسب مرز تیله کو برای توسعه تجارت و مبادلات مرزی اقدامات لازم برای اجرای زیرساخت های تجاری انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: با بازگشایی بازارچه تیله کو بار ترافیکی مرز پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای پیشرو و فعال در امر صادرات کالا و شاهراه اقتصادی کاهش یافته و سبب تسهیل و تسریع در انجام فرآیندهای تجارت می شود که خوشبختانه تاسیسات آب و برق و ابنیه های گمرکی و انتظامی، باراندازها، فیبر نوری، باسکول و ساختمان اداری این بازارچه آماده شده است.
بازوند با بیان اینکه بازگشایی تیله کو یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است؛ گفت: هفته آینده کارگروه ویژه مرزها تشکیل و گمرک، مرزبانی و سایر نهادهای مرتبط نیز ظرف مدت یک هفته در بازارچه مستقر خواهند شد.
وی خاطرنشان ساخت: دستگاه های اجرایی مکلفند زیرساخت ها را تکمیل نمایند و اقلیم هم سازو کارهای تکمیل تاسیسات و زیرساخت ها را پیگیری و تا ۲۰ شهریور اجرا نمایند تا در بازگشایی این بازارچه تسریع لازم صورت گیرد.


کد خبر 317697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha