دستور استاندار ایلام جهت رسیدگی فوری به سانحه زنجیره علیا

سرویس ایلام - استاندار ایلام دستور رسیدگی فوری به حادثه دیدگان مسمومیت گاز کلر روستای زنجیره علیا در شهرستان چرداول را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در پی حادثه انفجار گاز کلر در زنجیره علیا که منجر به مسموم شدن تعدادی از اهالی مردم روستا شد، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام ضمن دستورات لازم به ستاد مدیریت بحران استان و دستگاه های امداد رسان، معاونان سیاسی امنیتی، عمرانی و اقتصادی را مامور حضور در محل و پیگیری حادثه دیدگان کرد.

در همین راستا نشست مدیریت بحران در چرداول برگزار شد و معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان این نکته که گاز کلر کشنده نیست، اعلام کرد: موارد فنی و دلایل ایجاد انفجار کپسول در روستای زنجیره چرداول توسط کارشناسان در دست بررسی است.

محمد نوذری اظهار کرد: حادثه انفجار در روستای زنجیره علیا شهرستان چرداول ناشی از توقف تریلر حامل کپسول‌های گاز کلر در این روستا بود و در این حادثه تنها یکی از این کپسول‌ها منفجر شد که بلافاصله مراحل ایمن‌سازی کپسول‌های دیگر توسط کارشناسان مرتبط در دست بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام یادآور شد: راننده خودرو از ساکنان همین روستا بوده و دلایل انفجار توسط کارشناسان مرتبط در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر وخیم بودن حال مصدومان حادثه گزارش نشده است، گفت: این گاز کشنده نیست و فقط باعث مسمومیت برخی از افراد این روستا شده است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: آرامش مردم روستا در اولویت است و بنابر دستور استاندار ایلام مبنی بر سرکشی از روستا و حفظ سلامتی و آرامش مردم ستاد بحران از روستای زنجیره و محل حادثه بازدید خواهند کرد.

کد خبر 318301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha