تابلوهای کردی به خیابان های چالدران بازگشت

سرویس ترکیه - در پی اعتراضات گسترده به حذف اسامی کردی خیابان ها و محلات چالدران در استان وان، شهرداری کلانشهر وان بخشی از تابلوهای کردی را بار دیگر در سطح شهر نصب کرد.

به گزارش کردپرس، در پی حذف اسامی کردی خیابان ها و کوچه های منطقه چالدران در استان کردنشین وان ترکیه به دستور مستقیم سرپرست شهرداری کلانشهر وان، موج انتقادات و اعتراضات صورت گرفته به این اقدام کارساز بود و بخشی از این تابلوها بار دیگر در میادین و خیابان های چالدران نصب شد.

به نوشته روزنامه اورنسل، پس از اعتراضات گسترده ای که به اقدام شهرداری کلانشهر وان صورت گرفت سرپرست حکومتی این شهرداری با انتشار بیانیه ای "هدف از برداشتن تابلوهای کردی اسامی خیابان ها و میادین چالدران را نوسازی تابلوها" اعلام کرده و تاکید کرده است که به زودی تابلوهای کردی در مکان های خود تماماً نصب خواهند شد.

در بیانیه منتشر شده از شهرداری وان آمده است: «انتشار خبر حذف اسامی کردی خیابان ها و محلات چالدران که از سوی برخی رسانه ها مطرح شده است بازتاب کننده واقعیت نبوده و این اقدام در راستای نوسازی تابلوهای موجود صورت گرفته است. حذف تابلو های کردی در کنار تابلوهای ترکی به هیچ عنوان مطرح نیست. فعالیت تغییر این تابلوها تا آخر ماه جاری ادامه خواهد داشت».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 319115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha