حک شدن نوشته های کُردی در خیابان های استانبول پس از حذف آن از کردستان + فیلم

سرویس ترکیه - پس از این که نوشته های راهنمایی خیابان ها در شهرهای مختلف کردستان ترکیه به دستور وزارت کشور حذف شدند، این نوشته ها بر روی خیابان های استانبول حک شدند.

به گزارش کردپرس، چنگیز چیچک رئیس مشتر کنگره دموکراتیک خلق ها (HDK) و جلال فرات نماینده دم پارتی در مجلس ترکیه، در واکنش به حذف تابلوهای هشدار راهنمایی و رانندگی از خیابان ها در شهرهای مختلف کردستان ترکیه، نگاشته های راهنمایی زبان کُردی را روی شماری از خیابان ها در استانبول حک کردند. آنها در کنار خطوط عابر پیاده نگاشتند: «Pêşî Peya» (اول عابر پیاده) و «Hêdî» (آهسته).

این اقدام در پی آن رخ داد که نوشته های راهنمایی در خیابان های شهرهای وان، آمد، کربوران (دارگچیت) ماردین، و الیح (باتمان) به دستور وزارت کشور و استانداری پاک شدند. 

چیچک در سخنانی در این باره گفت: «دشمنی با کردها به جایی رسیده است که حتی امنیت عابران پیاده را نیز نادیده می گیرند. حکومتی که بر پایه انکار کردها بنا شده است، برای جان انسان ها، برای جان حیوانات و برای طبیعت نیز ارزشی قایل نیست. ما به این روش در استانبول به نژادپرستی اعتراض می کنیم.»

فرات نیز با بیان این که همه اقوام ترکیه ائم از کرد و ترک و سایرین با یکدیگر برادر هستند، خواستار واکنش افکار عمومی در برابر حذف زبان کردی از سطح شهرها شد.

حک شدن نوشته های کُردی در خیابان های استانبول پس از پاک شدن آن از خیابان های کردستان + فیلم

حک شدن نوشته های کُردی در خیابان های استانبول پس از پاک شدن آن از خیابان های کردستان + فیلم

کد خبر 2773508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha