تصمیم دولت سوریه برای بلوکه کردن اموال اردوغان در این کشور

سرویس ترکیه - سازمان مبارزه پولشویی و تامین مالی تروریسم وابسته به دولت سوریه، با انتشار فهرستی که نام اردوغان نیز در آن وجود دارد از تصمیم خود برای بلوکه کردن اموال او در این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس، سازمان مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم از نهاد های رسمی دولت سوریه، فهرست نام اشخاص حقیقی و حقوقی را منتشر کرد که متهم به جرایمی چون پولشویی و حمایت از تروریسم در این کشور هستند. نام رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این فهرست وجود دارد.

در این فهرست که از سوی روزنامه القدس العربی منتشر شده، نام اردوغان رئیس جمهور ترکیه و احمد داوود اوغلو نخست وزیر سابق نیز دیده می شود. همچنین نام حزب مطالبه آزاد (هدا پار)، انجمن امید (Umut-Der)، بنیاد کمک های بشردوستانه حقوق بشر و آزادی ها (İHH)، انجمن اندیشه آزاد و حق آموزش (Özgür-Der)، و انجمن صدقه تاشی (Sadakataşı Derneği) در این فهرست جای دارد.

تصمیم دولت سوریه برای بلوکه کردن اموال اردوغان در این کشور

این فهرست در مجموع شامل 597 نام حقیقی و 105 سازمان متهم به «تامین مالی تروریسم و فعالیت مالی غیرقانونی» است. رئیس سازمان مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با انتشار این فهرست، خواستار مسدود کردن حساب های این اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی دولت شده است. 

علاوه بر ترکیه، نام اشخاص حقیقی و حقوقی از کشورهایی مانند بحرین، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر، لبنان، مصر، الجزایر، مراکش، عراق، موریتانی، لیبی، فلسطین، سودان، پاکستان، اندونزی، سنگال، اریتره، نیجریه، فرانسه، سریلانکا، تایلند، کنیا، نپال، بنین، اسپانیا، آلمان و ایالات متحده آمریکا نیز در این فهرست دیده می شود.

تصمیم دولت سوریه برای بلوکه کردن اموال اردوغان در این کشور

پس از نام افراد و شرکت های سوری، نام عربستان دارای بالاترین شمار اشخاص حقیقی و حقوقی در این فهرست است. 68 شهروند عربستانی شامل بازرگانان، افسران، اساتید دانشگاه، وکلا و پزشکان عربستانی در این فهرست جای دارند.

نکته جالب در این فهرست این است که نام شماری از افراد مشهور که در سال های اخیر از دنیا رفته اند نیز در این فهرست وجود دارد. روزنامه القدس العربی در این باره نوشت: «اگرچه قرار دادن نام مردگان در فهرست متهمان "حمایت از تروریسم" در ابتدا باعث تمسخر بسیاری می شود، اما این یک اقدام عمدی است.  هدف از آن این است که بگوییم دولت سوریه کسی را که در مقابل آن ایستاده است، چه مرده و چه زنده، نمی بخشد.»

کد خبر 2773494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha