مجازات زندان برای 9 روزنامه نگار و مسدود شدن دسترسی به 7 پایگاه خبری در ترکیه

سرویس ترکیه - انجمن روزنامه نگاران دجله فرات در گزارش ماهانه خود از محکومیت 9 روزنامه نگار دیگر به مجازات زندان در ماه جولای خبر داد.

به گزارش کردپرس، انجمن روزنامه نگاران دجله فرات (DFG) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تنها در ماه جولای 9 روزنامه نگار که اکثریت آنها را روزنامه نگاران کُرد تشکیل می دهند، به مجازات زندان محکوم شده و 7 پایگاه خبری در ترکیه فیلتر شدند.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی DFG، در ماه جولای 6 خبرنگار بازداشت شدند، یک خبرنگار مورد ضرب و شتم قرار گرفت، و یک خبرنگار از پیگیری خبر منع شد. در ماه جولای مجموعا 9 روزنامه نگار در ترکیه به 51 سال و یک ماه و 17 روز زندان محکوم شدند. دادگاه های 54 پرونده قضائی علیه 24 روزنامه نگار ادامه یافت. به این ترتیب در حال حاضر در مجموع در ترکیه 36 روزنامه نگار در زندان به سر می برند.  

همچنین 69 روزنامه نگار به دلیل پیگیری و انتشار خبر درباره پرونده قتل سینان آتش عضو سابق اولکو اوجاقلاری از سوی دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و دیگر مقامات و اعضای این حزب تهدید شدند. در ماه جولای 7 پایگاه خبری و 341 خبر از سوی دستگاه قضائی فیلتر شدند.

گفتنی است، در آخرین روز ماه جولای دسترسی به سایت خبرگزاری مزوپوتامیا برای چهلمین بار مسدود شد و این خبرگزاری آدرس جدیدی برای خود ایجاد کرد.

*ترجمه نوشته روی تصویر: مطبوعات سر تعظیم فرود نیاوَرَد

کد خبر 2773552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha