77 روزنامه نگار در ترکیه در زندان هستند

سرویس ترکیه - انجمن روزنامه نگاران دجله فرات در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که 77 روزنامه نگار در زندان های ترکیه زندانی هستند.

به گزارش کردپرس، انجمن روزنامه نگاران دجله فرات (DFG) در گزارش ماه جولای خود از تداوم محکومیت زندان 77 روزنامه نگار و مسدود شدن 16 پایگاه خبری اینترنتی همچنین حمله به دست کم 13 روزنامه نگار خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی DFG، در یک ماه گذشته فشار بر روزنامه نگاران به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در این ماه خبرنگاران و روزنامه نگارانی که در اعتراض به بازداشت و زندانی شدن 16 تن از همکاران خود در میدان اولوس آنکارا تجمع کرده بودند، از سوی پلیس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در همان روز یکی از خبرنگارها به نام امل وورال به دلیل خشونت پلیس روانه بیمارستان شد.

یعقوب دمیر خبرنگار کُرد که برای تحقیق درباره پرونده رسیدگی به موضوع توقیف سور در دیاربکر حضور داشت، از سوی یک وکیل دادگستری مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه صورت مجروح شد.

کرم قیرپاچ خبرنگار مطبوعاتی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که برای گزارش کنفرانس مطبوعاتی اعضای HDP در منطقه بیرجک اورفا حضور داشت، از سوی محمود میرکلام شهردار حزب عدالت و توسعه (AKP) مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در ماه جولای، ده روزنامه نگار، علی ارگین دمیرهان، جانان جوشکون، باریش پهلوان، نورجان یالچین، جان آتاکلی، اوزگور بوغاتکین، فاتح تزجان، اوزنور دگر، اوغور ییلماز و حسن اولگا بالجیلار برای رسیدگی به پرونده هایشان روانه دادگاه ها شدند.

12 تن از 16 روزنامه نگار و خبرنگار کُردی که ماه پیش دستگیر و روانه زندان شده بودند، از زندان دیاربکر به زندان های فوق امنیتی 1 و 2 دیاربکر منتقل شدند.

در این گزارش آمده است که تا پایان جولای 77 روزنامه نگار در زندان های ترکیه زندانی شده اند.

در پایان این گزارش آمده است که «خشونت علیه روزنامه نگاران و سانسور مطبوعات باید پایان پذیرد. نمی توان با فشار و سانسور، دستگیری و محاکمه، جریان آزاد مطبوعات را وادار به سکوت کرد.»

کد خبر 36459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha